آشنایی با بهترین غذاهای روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین غذاهای روسیه

یکی از سوال هایی که همیشه بیشتر گردشگران با آن در سفر روبرو هستند، انتخاب و یافتن بهترین غذاها بوده است. به هر کشوری که سفر کنید با منوهای متعددی از بهترین غذاها روبرو خواهید بود و تنها برای یک وعده می بایست یکی را انتخاب کنید. اگر به روسیه سفر کنید، بیشتر در انتخاب به مشکل برخواهید خورد. چرا که بهترین غذاهای روسیه شامل تمام غذاهای روسیه می شود و این حجم وسیع از غذاها و حتی فست فودها و غذاهای خیابانی را نمی توان تنها در یک وعده امتحان نمود. بنابراین در مجله گردشگری خبرنگاران بر آن شدیم تا بهترین غذاهای روسیه را از نگاه گردشگران و از میان تمام غذاها انتخاب نموده و معرفی کنیم. در این صورت، پیشنهاد می دهیم که با خیالی آسوده به سراغ این غذاها بروید و برای گشت و گذار در روسیه انرژی بگیرید.

آشنایی با بهترین غذاهای روسیه

بورش | Borscht

بورش (بُرش) یا همان سوپ چغندر، یکی از جذاب ترین سوپ هاست. اگر علاقه مند به سوپ و البته طعم چغندر هستید، حتما این سوپ خوشمزه را امتحان کنید. این غذا به این دلیل در میان گردشگران و توریست ها زیاد محبوب شده که جزو غذاهای بومی این کشور است. سوپی ساده بوده که در آن گوشت ران گوساله با شیرینی چغندر طعم دار شده و مزه ای جدید را القا می کند. از دیگر موادی که درون این غذا می ریزند، خامه ترش بوده و در سوپ چغندر محلی از مواد دیگری مانند سرکه چغندر و سبزیجات تازه و تیکه های بیکن برای طعم اضافی استفاده می شود.

این غذای گرم در فصل سرد زمستان چه برای مردم روسیه و چه در میان گردشگرانی که در تور روسیه شرکت کرده اند، بسیار دلچسب است. سوپ چغندر را به عنوان یک وعده غذایی کامل سفارش می دهند و بسته به سلیقه و ذائقه شما می تواند مواد درون آن سفارشی شود. اگر گیاهخوار هستید، می توانید از فروشنده بخواهید تا بدون گوشت برای شما این سوپ را سرو کند. به دلایل بالا این غذا در لیست بهترین غذاهای روسیه و در ابتدای لیست قرار گرفته است.

پلمنی | Pelmeni

اگر شما از علاقه مندان آش های جوش پاره خراسانی یا در کل آش های خمیری هیتبد، این غذای گرم و البته مقوی را امتحان کنید. نه تنها این غذا، انرژی زاست بلکه بیشتر غذایی رسمی محسوب می شود. چرا که بیشتر مردم روسیه آن را برای سال نو خود می پزند. تهیه غذای پلمنی کاری بسیار طولانی است که مشارکت افراد زیادی را می طلبد. به همین دلیل، تمام افراد خانواده برای تهیه آن در شب سال نو به دور هم جمع می شوند و همکاری می کنند.

این غذای شب های سرد زمستانی عشق و علاقه بین اعضای خانواده را بیشتر می کند. به همین دلیل یکی از بهترین غذاهای روسیه است. به طور معمول برای پر کردن درون خمیرها از موادی شامل سه نوع گوشت: گوشت گاو، گوشت بیکن و گوشت گوسفند استفاده می شود که بسیار مقوی است. از سبزیجات معطر و تازه ای مانند نعنا هم برای خوشمزه و خوش عطر نمودن خمیرها در هنگام جوشیدن استفاده می شود. پیازچه از دیگر سبزیجاتی است که در این غذا استفاده می شود.

بلینی از بهترین غذاهای روسیه | Blini

بلینی که از آن با عنوان پنکیک روسی هم نام برده می شود، از خوشمزه ترین غذاها چه برای صبحانه و چه برای یک میان وعده است. این کیک خمیری نازک باید گرم و در بشقاب های کوچک سرو شود. از این غذا، عموما در مهمانی ها و مراسم های مختلف به عنوان غذایی حاضری و یک میان وعده استفاده می شود. آن را با خاویار و خامه درون بشقاب ها سرو می کنند. همانند پنکیک می توانید این صبحانه عالی را با عسل بخورید.

غذای قارچ جولیان | Mushroom Julienne

این ظرف غذای خامه ای یکی دیگر از غذاهایی است که در این کشور، داغِ داغ سرو می شود و از تیکه های برش خورده قارچ به همراه خامه ترش تشکیل شده است. در نهایت در فر پخته شده و بر روی آن پنیر هم می ریزند. برای سرو غذا هم نان های نازک روسی را در کنار ظرف غذا می گذارند. هر چند که این غذا، از مواد اولیه بسیار ساده ای تهیه می شود اما می توان درون آن تیکه های مرغ یا انواع ماهی را قرار داد. در نتیجه از این غذا، در رستوران های روسیه، انواع مختلفی را پیدا خواهید نمود که به سلیقه سرآشپز همان رستوران، پخته شده است. از آنجایی که بیشتر مردم روسیه در چیدن قارچ مهارت دارند، قارچ جولیان یکی از خوش طعم ترین و بهترین غذاهای روسیه شده است.

غذای شاه ماهی ملبس | Dressed Herring

ممکن است با شنیدن نام این غذا آن هم در ترجمه فارسی تعجب کنید اما اگر بخواهیم بسیار دقیق تر نام آن را ترجمه کنیم باید نامش راشاه ماهی در کت خزدار بگوییم. نامی که گوشه ای از طنز در خود دارد. مردم روسیه دقیقا این غذا را با این نام می شناسند و یک غذای سنتی و قدیمی در کشورشان است. این غذای خوشمزه و زیبا در تعطیلات رسمی و در فستیوال ها و جشن ها تهیه می شود و در واقع نوعی سالاد است.

سالادی لایه ای که از تیکه های بسیار ریز و خرد شده ترشی ماهی، سیب زمینی، پیاز، چغندر و هویج هر لایه آن تشکیل شده است. در میان هر لایه سس مایونز گذاشته می شود. در نهایت هم برای لایه بیرونی و برای تزئین از تیکه های خرد شده و بسیار ریز چغندر را که همراه با سس مایونز سفید تکمیل شده، برای تزئین استفاده می کنند. این غذا، رنگی صورتی داشته و به خاطر شبیه کیک بودنش، شما را به اشتها می اندازد.

ماهی کبابی بارابولکا دریای سیاه | Black Sea barabulka

کلمه روسی بارابولکا بسیار شبیه به کلمه ترکی باربونیا (barbunya) و کلمه ایتالیایی باربون (barbone) بوده و به معنی ریش بزرگ است. این نامی که بر روی یکی از ماهی های دریای سیاه گذاشته اند و از آن غذای کبابی بسیار خوشمزه ای می پزند. مردمان انگلیسی به خاطر رنگ پوست قرمزی که این ماهی دارد، به آن فلس قرمز (red mullet) می گویند. این غذا را در میان فر پخته و یکی از بهترین غذاهای روسیه است که به صورت گروهی در تورهای روسیه و در رستوران ها می توانید سفارش دهید.

بیف استراگانوف | Beef Stroganoff

حتما تمام گردشگران و جهانگردان نام غذای بیف استراگانوف را شنیده اند. برای تهیه این غذای معروف روسی می بایست موادی همچون گوشت گاو رشته شده، سس کره ای، سرکه سفید، خردل، پیاز و خامه ترش روسی را با یکدیگر مخلوط نمایید. برای سرو این غذا عموما در کنارش یا برنج و یا نودل قرار می دهندد. با این وجود بعضی از مردم دوست دارند تا آن را به تنهایی سفارش دهند. این غذای پر انرژی در لیست محبوبت ترین، معروف ترین و بهترین غذاهای روسی قرار گرفته است. این غذای خوشمزه را در مجموع در تمام فست فودی ها و رستوران های فانتزی شهرهایی مانند مسکو و سنت پترزبورگ پیدا خواهید نمود.

طعمی بسیار شاداب و دلچسب دارد. در خصوص نامش، باید بگوییم که نام آن از خانواده معروف استراگانوف در روسیه گرفته شده است و هم اکنون در طعم ها و انواع مختلف در این کشور تهیه و طبخ می شود. بسیاری از مردم روسیه عادت دارند که در روزهای تعطیل و البته عصرهای یکشنبه این غذا را برای وعده های شام سفارش دهند.

منبع: guide.michelin.com

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23522

به "آشنایی با بهترین غذاهای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین غذاهای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید