آفت کش سبز نانویی سازگار با محیط زیست تولید شد

به گزارش مجله سرگرمی، محققان پیروز به تولید آفت کشی سبز شدند که با استفاده از فناوری نانو بیشترین راندمان و پایداری را دارد و باعث آلودگی محیط زیست نمی شود.

آفت کش سبز نانویی سازگار با محیط زیست تولید شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، محققان پیروز به تولید آفت کشی سبز شدند که با استفاده از فناوری نانو بیشترین راندمان و پایداری را دارد. در این محصول از نانوامولسیون های عصاره های گیاهی طبیعی زیره سیاه و نعناع فلفلی استفاده شده است؛ بنابراین باعث آلودگی محیط زیست نیز نمی شود.

حرکت به سوی کشاورزی طبیعی چند سالی است که رونق پیدا کرده است. در این راستا استفاده از آفت کش هایی که کمترین خسارت را به محیط زیست وارد کنند، مد نظر است. به همین دلیل نیز محققان پژوهشگاه مواد و انرژی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی پیروز به تولید نوعی آفت کش سبز شدند. هدف این طرح، تولید آفت کش های طبیعی سازگار با محیط زیست با استفاده از عصاره های گیاهی است. این محصول برای انسان و سایر جانداران زیانی ندارد و باعث آلودگی محیط زیست و محصولات کشاورزی نمی شود.

مژگان حیدری مجری این طرح پژوهشی گفت: این آفت کش با استفاده از عصاره گیاهان طبیعی که خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارند، تولید شده است و نکته مهم در آن کاربرد فناوری نانو است که توانستیم موادی با سایز کمتر از 20 نانومتر را در این دسته از آفت کش ها داشته باشیم.

وی در خاتمه گفت: با همکاری محققان دانشگاه تهران، تست های این آفت کش برای روی شته جالیز با پیروزیت انجام شد. همچنین تمام سنتز های تولید این نانوامولسیون نیز در پژوهشگاه مواد و انرژی اجرا شده است و در آن به پایداری مد نظر رسیدیم. این آفت کش در دمای یخچال به مدت یک سال پایدار است. این نخستین بار است که آفت کشی با این سایز از مواد با فناوری نانو تولید می شود. اجرای این طرح سنتز و بررسی آفت کش گیاهی نانوامولسیون را برای افزایش کارآیی و کاهش مصرف سموم محقق کرد.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87701

به "آفت کش سبز نانویی سازگار با محیط زیست تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفت کش سبز نانویی سازگار با محیط زیست تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید