آمریکا معافیت 4 کشور را برای خرید نفت ایران تمدید می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - تارنمای اس اند پی گلوبال پلاتز نوشت که آمریکا معافیت های چین، هند، کره جنوبی و ترکیه را از مجازات خریداران نفت ایران به مدت 6 ماه دیگر تمدید می نماید.

آمریکا معافیت 4 کشور را برای خرید نفت ایران تمدید می نماید

به گزارش روز شنبه خبرنگاران؛ تارنمای انرژی پلاتز بر اساس نظر بیش از 10 تحلیلگر بازار نفت که از نزدیک سیاست های تحریم ایران را پیگیری می نمایند، اضافه کرد: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به این چهار کشور اجازه خواهد داد به مدت 6 ماه دیگر واردات نفت خام و میعانات نفتی را از ایران ادامه دهند.

معافیت های ایتالیا، یونان، ژاپن و تایوان از تحریم های نفتی ایران در اوایل ماه مه (اردیبهشت ماه) به سرانجام خواهد رسید.

یک منبع مطلع از طرح های کنونی دولت آمریکا برای ماه آینده (آوریل) گفت که ایالات متحده به چین اجازه خواهد داد به واردات کنونی روزانه حدود 500 هزار بشکه نفت از ایران ادامه دهد.

منابع مطلع در روزهای گذشته در عین حال به پلاتز گفته اند که سیاست دولت ترامپ در باره اجرای تحریم ها علیه ایران، بصورت مداوم در حال دگرگونی است.

معافیت های نفتی 6 ماهه کنونی واشنگتن که به معافیت به شرط کاهش قابل توجه خرید نفت و فرآورده های نفتی از ایران معروف است، در اوایل ماه مه (اردیبهشت) به سرانجام می رسد.

دولت ترامپ تا پیش از دوم نوامبر 2018 / ابان سال گذشته، آشکارا قصد خود را برای قایل شدن معافیت برای کشورهای مشتری نفت ایران اعلان نکرده بود.

بر اساس آنالیز های پلاتز، صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی ایران با به اجرا گذاشته شدن این معافیت ها در سه ماهه نخست سال 2019 با افزایش روزانه به میزان 170 هزار بشکه نسبت به سه ماهه چهارم سال پیش از آن، به حدود یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسید.

به گفته سارا وخشوری مدیر موسسه اس وی بی انرژی اینترنشنال، در صورتی که ایالات متحده، معافیت همه کشورهایی را که اکنون از ایران نفت خام وارد می نمایند، تمدید کند، صادرات روزانه نفت ایران به 700 هزار تا 950 هزار بشکه خواهد رسید.

به نوشته پلاتز به نقل از داده های منابع کشتیرانی و ردگیری نفتکش ها، صادرات روزانه نفت ایران در ماه گذشته (فوریه 2019) به یک میلیون و 510 هزار بشکه رسید که بالاترین میزان در چهار ماهه اخیر به شمار می رود و نزدیک به 572 هزار و 500 بشکه در روز این مقدار به چین فروش رفته است.

شبس*اروپام**1486**1917*

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17801

به "آمریکا معافیت 4 کشور را برای خرید نفت ایران تمدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا معافیت 4 کشور را برای خرید نفت ایران تمدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید