افزایش 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در حاشیه آئین افتتاح 100 مدرسه سبز بنیاد برکت و انعقاد تفاهم نامه احداث 1500 واحد آموزشی با بنیاد برکت و در جمع خبرنگاران از افزایش بیش از 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید و ساخت روزانه 29 کلاس درس درکشور خبر داد.

افزایش 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آئین افتتاح 100 مدرسه سبز بنیاد برکت و انعقاد تفاهم نامه احداث 1500 واحد آموزشی با بنیاد برکت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش های وزارت آموزش وپرورش برای تأمین فضای آموزشی باهمت خیرین تقویت می شود. بر اساس مصوبه هیئت دولت و مقررات موجود اگر خیران در ساخت مکان های آموزشی در روستاها 30 درصد و در سایر مناطق هم 50 درصد منابع را تأمین کنند، باقی مانده منابع مورد نیاز را دولت تأمین خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، 1000 واحد آموزشی از سوی آموزش وپرورش و بنیاد برکت ساخته می شود و امیدوارم این تفاهم نامه سرآغازی برای توسعه فرصت های آموزشی در مناطق محروم باشد. همچنین 500 مدرسه دیگر در مناطق محروم و هم در مناطق شهری به صورت مشارکتی ساخته می شود که 50 درصد منابع آن از طریق آموزش وپرورش و 50 درصد دیگر از سوی بنیاد برکت تأمین می شود.

حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص کمبود فضای آموزشی گفت: 20 درصد مدارس به دلیل قدمت زیاد، نیازمند بازسازی و یا مقاوم سازی هستند. مهاجرت و جابجایی جمعیت هم باعث شده تا برخی مدارس خالی از دانش آموز شوند اما در محدوده شهرهای بزرگ با تراکم جمعیت دانش آموزی روبرو بوده و نیازمند احداث فضاهای آموزشی جدید هستیم.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل به طور روزانه 29 کلاس درس در کشور ساخته شده است و اعتبارات نوسازی مدارس در 8 سال گذشته بیش از 7 برابر افزایش داشته و اعتبارات خیرین نیز به حدود 2500 میلیارد تومان در سال رسیده است.

وزیر آموزش وپرورش در خاتمه گفت: 30 درصد مدارس در سال 95 نیازمند بازسازی بود که با تلاش های صورت گرفته در طول این سال ها این رقم به 20 درصد کاهش یافته است.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 135565

به "افزایش 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید