بزرگترین واحد فراوری مواد اولیه شیشه کشور در تربت جام افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار تربت جام گفت: امروز در سفر سرزده استاندار خراسان رضوی به این شهرستان و پس از بازدید این فرمانداری، کارخانه سیلیس واقع در شهرک صنعتی این شهرستان افتتاح شد.

بزرگترین واحد فراوری مواد اولیه شیشه کشور در تربت جام افتتاح شد

مرتضی حمیدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه سیلیس بزرگترین کارخانه فراوری مواد اولیه شیشه در کشور است که از لحاظ کیفیت فراوری مواد اولیه در ایران نمونه مشابه ندارد.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت این کارخانه از سال 1391 شروع شده و در یک مقطعی به دلیل بعضی مسائل اداری متوقف شد و پس از دو سال پیگیری های مستمر از سوی فرمانداری تربت جام، استانداری، مسولان قضایی استان و شهرستان و سایر نهادهای مربوطه این پروژه قرار بود هفته گذشته افتتاح گردد که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و امروز در سفر سرزده استاندار خراسان رضوی به صورت اتفاقی و بدون برنامه ریزی قبلی افتتاح شد.

حمیدی بیان نمود: تمامی ماشین آلات کارخانه مذکور با اعتبار 11.5 میلیون یورو توسط سرمایه گذار از کشور آلمان خریداری و در این واحد مالی نصب شده است، ماشین آلات کاملا به روز، مجهز و با تکنولوژی جدید ساخته شده است.

وی اعتبار ساخت و بهره برداری نهایی این کارخانه را بالغ بر 250 میلیارد تومان اعلام نمود و اضافه کرد: افتتاح این واحد فراوریی و مالی زمینه اشتغال برای 100 نفر به صورت مستقیم و حدود 700 نفر به طور غیرمستقیم را فراهم نموده است. همچنین روزانه حداقل 500 دستگاه کامیون مواد اولیه را برای فرآوری از معدن سنگ روستای بزد تربت جام به این کارخانه حمل می نمایند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان در ادامه با توجه به اهمیت افتتاح این واحد فرآوری شرح داد: بی شک هر منطقه ای که دارای کارخانه باشد می توان گام موثری در فراوری، توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال بردارد و این واحد نیز باتوجه به کیفیت عالی مواد اولیه قادر خواهد بود در رونق مالی نقش بسزایی ایفا نماید.

حمیدی اظهار کرد: افتتاح و راه اندازی کارخانه شیشه تربت جام که تا به امروز 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته می تواند در کنار کارخانه سیلیس دو قطب مهم برای پیشرفت مالی و اشتغالزایی در این شهرستان باشد، کارخانه شیشه نیز زمینه اشتغال برای 800 نفر به صورت مستقیم را فراهم خواهد نمود.

وی بیان نمود: با افتتاح کارخانه شیشه مواد اولیه به صورت مستقیم در کارخانه سیلیس تهیه و برای فراوری شیشه به واحد مذکور منتقل می گردد و این مهم نقش بسزایی در کاهش هزینه های مواد اولیه فراوری و حمل و نقل خواهد داشت.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103959

به "بزرگترین واحد فراوری مواد اولیه شیشه کشور در تربت جام افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین واحد فراوری مواد اولیه شیشه کشور در تربت جام افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید