تعریف ساده لایحه بودجه 1400 این است که دست دولت در جیب مردم خواهد بود، مردم باید منتظر سرریز بودجه&zwnjهای تخصیصی باشند

به گزارش مجله سرگرمی، حمید حاج اسماعیلی ضمن انتقاد از نحوه بودجه بندی 1400، متذکر شد که بودجه با اولویت تامین منابع از مردم تهیه شده نه تامین نیاز های مردم. بخش بزرگی از بودجه با مالیات از جیب مردم و فروش سهام شرکت ها در بورس قرار است تأمین شود.

تعریف ساده لایحه بودجه 1400 این است که دست دولت در جیب مردم خواهد بود، مردم باید منتظر سرریز بودجه&zwnjهای تخصیصی باشند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، از منظر کارشناسی بودجه با اولویت تامین منابع از مردم تهیه شده نه تامین نیاز های مردم. بخش بزرگی از بودجه با اقتصادیات جیب مردم و فروش سهام شرکت ها در بورس است.

بنابر اظهارات دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ کارگران و خانواده های آنان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و نزدیک به 15 میلیون کارگر رسمی در کشور وجود دارد.

حالا سوال اینجاست؛ که چرا کارگران در بودجه دیده نشدند؟!

ساختار بودجه بیشتر مبتنی بر نگاه حاکمیتی و مدیریتی تهیه شده است. مردم در کف بودجه قرار گرفته اند. معلوم نیست از راس هرم تخصیص، چقدر بودجه به پایین هرم راه خواهد یافت.

همچنین بودجه با اولویت تامین منابع از مردم تهیه شده نه تامین نیاز های مردم. بخش بزرگی از بودجه با اقتصادیات جیب مردم و فروش سهام شرکت ها در بورس است.

با توجه به نوع و نحوه بودجه نویسی که اتفاق افتاده، مردم گرسنه باید همچنان از سمعک و عینک چشم شان و معیشت خود و فرزندان و …، برای تامین ضروریات و کسری های بودجه دولت بزنند و سرمایه خود و زندگی شان را صرف تأمین انتظارات دولت کنند.

در لایحه بودجه 1400، دولت تلویحاً تایید کرده که؛ آماده است، ارز 4200 را از کالا های اساسی بردارد؛ و این به این معنی است که دولت از هم اکنون هشدار افزایش قیمت ها یا بهتر بگوییم برای افزایش قیمت ها به مردم علامت می دهد!

و این در حالی است که؛ خیل کثیری از حقوق بگیران و بازنشستگان طی سال های گذشته از طیف یارانه بگیران حذف شده اند و باید آماده پرداخت هزینه های بیشتری برای تهیه کالا های اساسی باشند.

عیناً؛ دولت مشخص نکرده که با توجه به نرخ فزآینده تورم و افزایش روز افزون قیمت ها، در سال آینده چطور از بازنشستگان تامین اجتماعی که بالغ بر 3 میلیون خانواده هستند، میخواهد حمایت کند.

منبع: آدلی نیوز

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123049

به "تعریف ساده لایحه بودجه 1400 این است که دست دولت در جیب مردم خواهد بود، مردم باید منتظر سرریز بودجه&zwnjهای تخصیصی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف ساده لایحه بودجه 1400 این است که دست دولت در جیب مردم خواهد بود، مردم باید منتظر سرریز بودجه&zwnjهای تخصیصی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید