توسعه سینماماشین همزمان با عید فطر

به گزارش مجله سرگرمی، مسعود رضی مسئول سینماماشین فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا مطرح کرد که عایدی این فیلم از سینماماشین 150 میلیون تومان بود.

توسعه سینماماشین همزمان با عید فطر

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مسعود رضی مسئول اکران فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سینماماشین درباره میزان فروش این فیلم در این طرح گفت: سینماماشین فیلم سینمایی خروج تقریباً یازده شب در 2 سانس در پارکینگ شماره سه برج میلاد انجام شد و در تمام این شب ها ظرفیت پارکینگ به طور صد درصد پر شد یعنی در هر سانس پذیرای 164 خودرو بودیم. ما هر روزی که سایت فروش بلیت را برای روز های آینده باز می کردیم طی سه، چهار ساعت ظرفیت سانس تکمیل می شد از همین رو استقبال خوبی داشتیم.

وی اضافه نمود: حدود 3 هزار و 500 خودرو در طرح سینماماشین فیلم سینمایی خروج شرکت کردند. در هر خودرو حداقل 2 نفر حضور داشتند حتی گاهی در بعضی از خودرو ها 5 سرنشین هم حضور داشت بنابراین حدود 8 هزار مخاطب در این طرح به تماشای خروج نشستند. با توجه به اینکه قیمت بلیت هر خودرو 40 هزار تومان بود، به طور تقریبی چیزی نزدیک به 150 میلیون تومان از این طریق عاید خروج شد.

توسعه سینماماشین در تهران، مشهد، اصفهان، قم و شیراز

رضی اعلام کرد: ما در حال توسعه سینماماشین هستیم و مجموعه های مختلفی برای انجام این کار تمایل نشان داده اند، اما از آنجایی که ما این کار را آغاز نموده و تجربه هایی هم اندوخته ایم به عنوان مشاور در کنارشان ایستاده ایم از همین رو از مجموعه نورتابان گرفته تا مجموعه های خصوصی در حال گسترش این طرح هستند. این طرح هرکجا هم راه اندازی گردد اولین فیلمی که در آن به نمایش دربیاید فیلم سینمایی خروج است برای مثال قرار است در چند نقطه از تهران، مشهد، اصفهان، قم و شیراز راه اندازی گردد بنابراین حدود 10 روز یا دو هفته خروج در این مراکز به نمایش گذاشته می گردد.

مسئول سینماماشین فیلم سینمایی خروج اظهار کرد: همه این مراکز در کوشش هستند تا در عید فطر راه اندازی شوند. در حال حاضر نیز چند نقطه در تهران در حال آماده سازی است برای مثال قرار است تا محرم و صفر طرح سینماماشین در برج میلاد ادامه داشته باشد ضمن اینکه قرار است 2 محوطه برای این منظور در غرب تهران، یک مرکز در شرق و یک مرکز در جنوب تهران راه اندازی گردد. آغاز کار همه این مراکز هم با خروج است.

اکران فیلم های اوج در طرح سینماماشین

رضی توضیح داد: ما باید حتماً فیلم ها را در شرایط مالی درست اکران کنیم، یک سری از فیلم ها مخاطبان خاص و یک سری مخاطبان عام تری دارند که می گردد هم در پلتفرم ها به نمایش گذاشت و هم در این طرح جانمایی کرد که ما مشغول آنالیز این امور هستیم. در ادامه نیز ما حتماً تعدادی از فیلم های اوج را در این طرح سینماماشین اکران خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اکران آنلاین فیلم خروج گفت: اکران آنلاین خروج به عنوان اولین فیلمی که در این ساختار به نمایش گذاشته شد، آغاز خوب و موفقی داشت که به نظرم مخاطبان آن در روز اول با تعداد مخاطبان فیلم های پرفروش برابری می کرد. با این وجود این فیلم احتیاج به تبلیغات تلویزیونی داشت. در حالی که تلویزیون به ما قول پخش 200 تیزر را داده بود، اما تیزر های این فیلم تنها در 30 نوبت از تلویزیون پخش شد که آنچنان که باید و شاید مؤثر واقع نشد، ولی در مجموع اکران آنلاین خروج اتفاق خوبی بود و توانستیم یک درآمد 2 و نیم میلیاردی داشته باشیم. چیزی بیش از 200 هزار یوزر هم به تماشای این فیلم نشستند که هر یوزر برابر با 2 و نیم نفر است یعنی تقریباً 750 هزار نفر به تماشای خروج نشستند.

قیمت بلیط متغیر برای اکران دنیا با من برقص

رضی با اشاره به سینماماشین فیلم دنیا با من برقص هم گفت: با توجه به اینکه ما تجربه ای را در راه اندازی سینماماشین کسب نموده بودیم و می توانستیم به دوستان مشاوره بدهیم با دنیا با من برقص هم همکاری کردیم برای مثال قیمت بلیت خروج به صورت ثابت چهل هزار تومان بود، اما دوستان دنیا با من برقص گفتند دوست دارند قیمت بلیت متغیر باشد و آن را بالاتر ببرند، چون 40 هزار تومان برای آن ها مقرون به صرفه نبود از همین رو میانگین قیمت های بلیت دنیا با من برقص 60 هزار تومان بود، ولی بلیت 30 هزار تومانی هم داشت یعنی مثل کنسرت ها که قیمت صندلی ها متغیر است.

وی شرح داد: در پارکینگ شماره سه برج میلاد صندلی هایی وجود دارد که بعضی بهترین میدان دید را دارند برای مثال صندلی های انتهایی از این دست هستند، ولی هرچه به کناره ها بروید میدان دید محدودتر می گردد بنابراین عوامل دنیا با من برقص بر اساس صندلی ها قیمت ها را معین کردند. از همین رو قیمت بلیت ها بین 30 تا 80 هزار تومان بود، اما میانگین آن چیزی نزدیک به 60 هزار تومان می شد.

رضی در خاتمه اظهار کرد: در این طرح همه مدل خودرو شرکت کردند اتفاقاً این بار پراید هم وجود داشت. به همین ترتیب از 160 خودرو قیمت یک سوم از بلیت هایشان 40 هزارتومانی بود، اما یک سری صندلی ها گران تر شد. اگر می خواهیم چرخ سینماماشین بچرخد باید کاری کنیم که صاحب فیلم ترغیب گردد یکی از المان های ترغیب هم درآمد است.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92724

به "توسعه سینماماشین همزمان با عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه سینماماشین همزمان با عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید