جشنواره فردا مسیری برای ساخت فیلم مستند حرفه ای صنعتی

به گزارش مجله سرگرمی، با امضای تفاهمنامه بین دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتیفردا با انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، زمینه ورود فیلمسازان حرفه ای به چرخه فراوری فیلم صنعتی فراهم شد.

جشنواره فردا مسیری برای ساخت فیلم مستند حرفه ای صنعتی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی هنر، دبیر جشنواره در بدو شروع به کار فعالیت دبیرخانه این جشنواره با حضور در خانه سینما و دفتر انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، تفاهمنامه ای را با مسئولان این انجمن به امضا رساند که طی آن باب همکاری این انجمن با دبیرخانه جشنواره فردا گگردده شد.

لزوم نگاه حرفه ای به مقوله ساخت فیلم فناورانه و صنعتی با استفاده از تجارب و توانمندی های فنی اعضای این انجمن که سال هاست در حوزه های گوناگون و از جمله صنعتی به ساخت فیلم اشتغال دارند موجب شد تا دبیرخانه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتیفردا در پی فراوری آثار ماندگار و الگو در این راستا باشد.

در بندهایی از این تفاهمنامه که میان بهزاد رشیدی دبیر جشنواره و محسن استادعلی دبیر انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند منعقد شد، بازدید مستندسازان از مراکز صنعتی و فنی در دستور کار نهاده شد تا فیلمسازان علاقه مند با حضور در چنین فضاهایی هرچه بیشتر و موثر در جریان فرایند جاری در هر یک از مراکز فراوریی و صنعتی نهاده شده و با جمع آوری داده هایی براساس مشاهدات عینی خود به ایده پردازی به منظور فراوری و عرضه فیلم صنعتی در قالب های مختلف و مورد انتظار جشنواره بپردازند.

براین اساس از شروع فعالیت رسمی دبیرخانه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی تاکنون، بازدید از مراکزی همچون شرکت صنایع سینمایی پیروز، شرکت ایران خودرو و پارک فناوری پردیس در دستور کار نهاده شد که این روند تا زمان برگزاری جشنواره در مهرماه امسال نیز ادامه خواهد داشت.

دبیرخانه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتیفردا امیدوار است تا از این رهگذر و در سایه تعاملات سازنده میان این رویداد سینمایی با مراجع رسمی هنر سینما، علاوه بر برگزاری جشنواره ای که در آن رقابت میان فیلمسازان جویای نام مطرح است و قطعا به کشف استعدادهای نو در عرصه فیلمسازی مستند نیز منجر خواهد شد، زمینه برای فراوری و ثبت آثار سینمایی در حوزه علم و صنعت به دور از شعارزدگی و پرداخت کلیشه ای فراهم گردد؛ آثاری که به شرط پرداختی درست و برپایه تحقیقات میدانی و اسنادی از جمله آثار فاخر در این حوزه تلقی شده و به عنوان الگوی فیلمسازان جوان ثبت و ضبط شوند.

علاوه بر این، نظر به مفاد این تفاهمنامه، انجمن صنفی کارگردانانی سینمای مستند متعهد شده است که بستر مساعد به منظور نمایش عمومی این آثار که با حمایت دبیرخانه جشنواره فردا فراوری و عرضه می شوند را نیز فراهم نماید.

گفتنی است، دبیرخانه جشنواره فردا به تازگی تعاملات و مذاکراتی را نیز در این راستا با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان ایران نیز شروع نموده است تا با مشارکت این دو نهاد سینمایی و با استفاده از ظرفیت های موجود در عرصه سینمای مستند، روند مستندسازی حرفه ای در حوزه فنی و صنعتی را تسریع نموده و ارتقا بخشد.

یادآور می گردد، مهلت فراخوان ارسال آثار به منظور شرکت در پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتیفردا 30 تیرماه اعلام شده است.

انتهای پیغام/

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29111

به "جشنواره فردا مسیری برای ساخت فیلم مستند حرفه ای صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فردا مسیری برای ساخت فیلم مستند حرفه ای صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید