خبرنگاران راهبرد دولت الکترونیک در بیمه سلامت قم اجرا می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، قم - خبرنگاران - مدیر کل بیمه سلامت قم گفت: برمبنای اسناد بالادستی و مصوبات هیئت وزیران، استقرار دولت الکترونیک از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت در قم است.

خبرنگاران راهبرد دولت الکترونیک در بیمه سلامت قم اجرا می گردد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت قم، محمد رضا فخاریان قمی در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل گفت: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، سامانه پردازشگر تبادل اسناد بستری و بستری موقت در مراکز درمانی غیر دانشگاهی بیمارستانی و مراکز جراحی محدود و طرح استحقاق سنجی در بیمارستانهای دولتی دانشگاهی از مهمترین برنامه های امسال سازمان بیمه سلامت به منظور تحقق راهبرد دولت الکترونیک در استان قم است.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به این که تعداد33 موسسه شامل پزشک و داروخانه در طرح نسخه نویسی الکترونیک با این اداره کل همکاری می کنند، اضافه نمود: از ابتدای تیرماه سالجاری باید کلیه پزشکان اسناد خود را به صورت الکترونیک ارسال کنند.

وی همچنین به پرداخت مطالبات مراکز و موسسات درمانی طرف قرار داد اشاره نمود و اضافه نمود: از ابتدای سالجاری تا به امروز مبلغ 397 میلیاردتومان به موسسات و مراکز درمانی دولتی و خصوصی پرداخت شده است که رقمی بالغ بر177 میلیارد تومان مطالبات سال 98 و همچنین رقمی بالغ بر 220 میلیارد تومان مربوط به مانده مطالبات سال 97 بوده است.

وی ادامه داد: از شروع شیوع بیماری کرونا در این استان رقمی بالغ بر284 میلیارد تومان به موسسات درمانی دولتی دانشگاهی پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گفت: در سر جمع اعتبارات تخصیصی از اسفند ماه سال گذشته و پس از شیوع بیماری کرونا مبلغ یکهزار و 29 میلیارد تومان از سوی ستاد سازمان در اختیار این اداره کل قرار گرفته که برابر مقررات و ضوابط نسبت به توزیع آن اقدام شده است.

وی صیانت از حقوق بیمه شدگان را از وظایف اصلی این اداره کل دانست و با اشاره به اقدامات این اداره کل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: اعتبار دفترچه های بیمه سلامت در کلیه صندوق ها بیمه ای بجز بیماران خاص و صندوق ایرانیان تا سرانجام خرداد ماه 99 تمدید شده و افرادی که دفترچه آنان از ابتدای اسفندماه 98 فاقد اعتبارشده و دارای نسخه سفید بوده می توانند از همان نسخ برای خدمات درمانی مورد احتیاج خود اقدام کنند.

وی تمدید پرونده داروهای تاییدی بیماران تا 31 خرداد 99 و همچنین افزایش سقف تایید داروهای پرونده ای از 6 میلیون به هشت میلیون تومان را از دیگر اقدام های این اداره کل در ایام کرونا دانست و اضافه نمود: درحال حاضر نیز هزینه خدمات تشخیصی بیماران کرونایی شامل سی تی اسکن و خدمات آزمایشگاهی توسط سازمان بیمه سلامت در سراسر کشور و این استان پرداخت می گردد.

فخاریان قمی همچنین گفت: پزشکان و کارشناسان این اداره کل به وسیله سامانه 1666 در ایام کرونا به صورت شبانه روزی جوابگوی سوالات مردم بودند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به تعداد 608 موسسه طرف قرداد این اداره کل اضافه نمود: از این تعداد 326 مورد شامل پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص و تعداد 10 بیمارستان دولتی و خصوصی و 55 موسسه پاراکلینیک(سونوگرافی-فیزیوتراپی و...) و تعداد42 درمانگاه خیریه و خصوصی و 6 مرکز ترک اعتیاد و 6 مرکز جراحی محدود و تعداد 142 داروخانه شبانه روزی، روزانه و خاص است که بیمه شدگان محترم می توانند نسبت به دریافت خدمات درمانی به این مراکز در سطح استان مراجعه کنند.

وی تعداد دفاتر پیشخوان و چاپ و صدور دفترچه را نیز 10 مرکز گفت که بیمه شدگان محترم می توانند برای تمدید، تعویض و صدور دفترچه بیمه به این مراکز در سطح استان و شهرهای تابعه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آمار جمعیت بیمه شدگان این اداره کل بالغ بر 341هزار و 37تن است که از این تعداد، جمعیت کارکنان دولت 61هزار و 48 تن، سایر اقشار(بنیاد شهید ، بهزیستی، طلاب، اتباع، دانشجویان و کمیته امداد) 85هزار و 40 تن، روستائیان 54هزار و 33 تن و ایرانیان 21هزار و 521 تن و صندوق سلامت همگانی 119هزار و 395 تن است.

فخاریان قمی همچنین گفت: تعداد یکهزار و 291 تن آمار جمعیت بیماران خاص مورد حمایت این بیمه در استان است که شامل 59 تن بیمار هموفیلی، 99 تن بیمار تالاسمی، 445 تن بیمار دیالیز، 514 تن بیمار ام اس ،174 تن بیمار پیوند کلیه هست که هزینه ای آنان توسط سازمان پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: در سال گذشته تعداد 347هزار و 776 هزار فقره دفترچه بیمه توسط دفاتر پیشخوان صادر و تعداد 3هزار و 976 هزارفقره ابطال و تعداد 3هزار و 637 فقره نیز المثنی صادر شده است.

وی اضافه نمود: افراد فاقد دفترچه بیمه می توانند با حضور در این دفاتر پیشخوان و پرداخت حق سرانه نسبت به اخذ دفترچه بیمه سلامت برای خود و اعضای خانوار اقدام کنند .

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: افرادی که توانایی اقتصادی برای پرداخت حق سرانه را ندارند می توانند با ثبت نام در طرح ارزیابی وسع ومشخص دهک خانوار توسط سامانه وزارت رفاه و رعایت مقررات و ضوابط مربوطه دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین دفترچه برای خانوارهای دهک 1 و 2 و3 رایگان و خانوارهای 4 و 5 و 6 به صورت 50 درصد است و خانوارهای دهک های بالاتر باید به صورت کامل حق سرانه پرداخت کنند؛ این این اداره کل هیچ گونه تعهدی در مورد اعلام دهک نداشته و سامانه وزارت رفاه با توجه به اطلاعات موجود نسبت به مشخص دهک اقدام می نماید.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90480

به "خبرنگاران راهبرد دولت الکترونیک در بیمه سلامت قم اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راهبرد دولت الکترونیک در بیمه سلامت قم اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید