رؤیای میلیون ها آمریکایی؛ هزینه های پزشکی هر سال 45000 آمریکایی را می کشد

به گزارش مجله سرگرمی، در حالی که عده ای ایالات متحده را آرمان شهر می پندارند اما آمار مراکز علمی و پزشکی این کشور نشان می دهد سالانه 45 هزار آمریکایی بر اثر نداشتن بیمه و بهره مند نشدن از خدمات درمانی مناسب، جان خود را از دست می دهند.

رؤیای میلیون ها آمریکایی؛ هزینه های پزشکی هر سال 45000 آمریکایی را می کشد

گروه بین الملل خبرنگاران، مهدی خدابخش - بعد از اقدام دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در حذف لایحه بیمه درمانی مقرون به صرفه اوباماکِر، آنهم فقط به دلیل مخالفتی که با سیاست های باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا داشت، گزارش ها درباره قربانی شدن سالانه چند هزار نفر به دلیل عدم دسترسی به خدمات درمانی کافی افزایش یافته است.

قانونگذاران جمهوری خواه کنگره ایالات متحده در مارس 2017 طرحی موسوم به مراقب درمانی آمریکایی را تصویب نموده که اولین تبعات آن، لغو سه فوریتی لایحه اوباماکر بود. طبق گفته کارشناسان، دیگر تبعات آینده این طرح از دست رفتن بیمه حدود 23 میلیون آمریکایی طی یک دهه آینده است. موافقان این طرح اما فقط هزینه ای که لایحه اوباماکر روی دست دولت می گذاشت را بهانه ای برای تصویب آن قرار دادند.

14 میلون آمریکایی در سال 2018 بیمه درمانی خود را از دست دادند. 49 میلیون آمریکایی در سال 2026 بدون بیمه درمانی می شوند.

تحقیقات و نظرسنجی دو تن از دانشمندان دانشگاه های اِم. آی. تی و استنفورد نشان می دهد که طرح مراقب درمانی آمریکایی، منفورترین قانون از نظر افکار عمومی است که کنگره آمریکا طی دهه های اخیر تصویب نموده است. این طرح طی یک دهه آینده، 880 میلیارد دلار از بودجه برنامه درمانی مِدیکِید دولت فدرال ایالات متحده کاهش می دهد؛ برنامه ای که بیمه درمانی مقرون به صرفه ای را برای خانوارهای آمریکایی کم درآمد و دوره پرداخت طولانی مدت برای سالمندان و معلولان این کشور ارائه می نماید.

از سوی دیگر، اطلاعات دفتر فدرال بودجه در کنگره تاکید می نماید که طرح مذکور باعث کاهش چشمگیر افراد دارای بیمه درمانی می گردد (14 میلون نفر تا سال 2018 و 24 میلیون آمریکایی تا سال 2026 بیمه خود را از دست می دهند). همچنین با در نظر دریافت اثرات طرح اصلاح کارزارهای دوحزبی 2002 تعداد آمریکایی هایی که در سال 2026 بدون بیمه درمانی خواهند بود، 49 میلیون نفر تخمین زده می گردد.

در حالی که تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در سال 2009 نشان می دهد که سالانه حدود 45 هزار نفر در ایالات متحده، بر اثر عدم دسترسی به خدمات درمانی جان خود را از دست می دهند اما نمایندگان جمهوری خواه (از جمله رائول لابرادور از ایالت آیداهو) با دفاع از طرح درمانی جدید مدعی هستند که هیچ کسی در این کشور بر اثر نبود درمان، نمرده و نمی میرد.

برخورد غیرانسانی پلیس آمریکا با معترضان به لغو اوباماکر در سنا

دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد با همکاری مرکز اتحاد درمانی کمبریج طی تحقیقاتی که سال 2009 انجام داده و در ژورنال بهداشت عمومی آمریکا نیز منتشر شد، بیان کرد تعداد افرادی که بر اثر عم دسترسی به خدمات درمانی جان خود را از دست می دهند، نسبت به سال 2002 (مطالعه آموزشگاه ملی پزشکی آمریکا) حدود دو و نیم برابر افزایش داشته است. (فقط طی 7 سال)

این تحقیقات نشان می دهد که در سال 2009 آمریکایی های در سن کار (سنین 18 تا 64 سال) که بیمه درمانی هم ندارند، چهل درصد بیشتر از کسانی که حداقل دارای بیمه خصوصی هستند، در معرض مرگ بر اثر عدم دسترسی به خدمات درمانی قرار دارند. این رقم برای سال 1993 حدود 25 درصد تخمین زده شده بود.

دکتر اندرو ویلپر رهبر این تحقیقات و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در این باره شرح می دهد: حتی اگر سلامت پایه، رفتارهای بهداشتی و اقتصاد اجتماعی را نیز در نظر بگیریم، افراد بیمه نشده در مقایسه با کسانی که بیمه درمانی خصوصی دارند، بیشتر در خطر مرگ هستند. ما، جامعه پزشکان، روش های جدید بسیاری برای ممانعت از مرگ ومیر بر اثر بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت و مسائل قلبی داریم اما این فقط در صورتی است که بیماران و مبتلایان بتوانند به مطب ما وارد شده و هزینه دارو و درمان خود را بپردازند.

تعداد آمریکایی هایی که درپی عدم بهره مندی از خدمات درمانی جان می دهند طی هفت سال بیش از دو برابر شد.

این تحقیقات که آمار و داده های جمع آوری شده از سوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (CDC) را مورد آنالیز قرار داده، با در نظر دریافت سطح آموزش افراد، درآمد و عوامل متعدد دیگر مانند چاقی، مصرف دخانیات و الکل، تصریح می نماید که 44.789 نفر در آمریکا سالانه بر اثر عدم دسترسی به خدمات درمانی و ناتوانی برای پرداخت هزینه ها می میرند.

دیوید هیملستاین از اعضای این مطالعه و استادیار دانشکده پزشکی هاروارد با اشاره به افزایش مرگ ومیر آمریکایی ها بر اثر عدم دسترسی به خدمات درمانی مناسب، توضیح داد: آموزشگاه ملی پزشکی با استفاده از آمار تحقیقات قبلی تخمین زده بود که در هر سی دقیقه، یک آمریکایی بر اثر نداشتن بیمه درمانی جان خود را از دست می دهد. این آمار البته ناچیز است، اکنون هر 12 دقیقه یک آمریکایی (به همان دلیل) می میرد.

بر این اساس، مرگ ومیر آمریکایی ها به دلیل نبود بیمه درمانی، از دیگر عوامل رایج مرگ مانند بیماری های کلیوی، پیشی گرفته است. افزایش قابل توجه این نوع از مرگ ومیر در آمریکا را می توان با افزایش تعداد افراد فاقد بیمه و کاهش شبکه ایمنی پزشکی برای محرومان آمریکایی مرتبط دانست زیرا نبود بیمه درمانی برای بسیاری از آمریکایی ها، باعث کاهش دسترسی آنها به خدمات پزشکی و دارویی مناسب می گردد.

اعتراض پزشکان و رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان به قوانین جدید درمانی

استفی وولندلر دیگر عضو این تحقیق و استاد دانشکده پزشکی هاروارد در این باره می گوید: اساسا، کشورهای پیشرفته دیگر به وسیله نوعی بیمه خدمات درمانی غیرانتفاعی، به سطح مورد نظر برنامه بهداشت دنیای رسیده است. ناتوانی ما در انجام این کار اما بدان معنی است که تمام آمریکایی ها هزینه بالاتری برای خدمات درمانی می دهند و 45 هزار نفر نیز جان خود را از دست می دهند.

با این حال اما به نظر می رسد که به اذعان جامعه پزشکی ایالات متحده، مسیری که بیمه خدمات درمانی در این کشور به تبع قوانین جدید در کنگره می رود، به افزایش چند هزار نفری مرگ ومیر سالانه در آمریکا ختم گردد. پزشکان، نخبگان و جامعه دانشگاهیان ایالات متحده با آنالیز تحقیقات پیشین و آمار جدید ارائه شده از سوی دولت به این جمع بندی رسیده اند که با روند فعلی، تعداد افراد فاقد بیمه بیشتر و متعاقبا مرگ ومیر هم بیشتر می گردد.

سالانه 45 هزار آمریکایی به دلیل نداشتن بیمه درمانی و عدم دسترسی به خدمات پزشکی مناسب، می میرند

علی رغم تصور مردم دنیا (مخصوصا کشورها در حال توسعه) از وضعیت آرمانی جامعه ایالات متحده، روزنامه گاردین در مطلبی در سال 2017 با بیان اینکه نابرابری عمیق در آمریکا وجود دارد، نوشت عوامل زیادی هست که شانس ابتلای آمریکایی ها به بیماری را افزایش می دهد و اگر این چیزها با عامل نبود بیمه درمانی همراه گردد معلوم نیست رقم 45 هزار مرگ در سال به کجا می رسد.

در اینجا برای آگاهی از میزان مرگ ومیر در دنیا بر اثر کیفیت پایین نظام سلامت یا عدم دسترسی به خدمات درمانی کافی، به مطالعه ای که در نوامبر 2018 توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد اجرا شده، اشاره می کنیم. در این تحقیق، دکتر گودرز دانایی استادیار این دانشکده نیز شرکت داشته است.

بر این اساس، از حدود مجموع 19.3 میلیون مرگ در بین افراد با درآمد کم و متوسط در سال 2016، حدود 15.6 میلیون نفر بر اثر نبود نظام بهداشت عمومی مؤثر و عدم دسترسی به خدمات درمانی کافی جان خود را از دست داده اند. از این میان 3.6 میلیون نفر بر اثر عدم بهره مندی از خدمات درمانی، 5 میلیون نفر به دلیل کیفیت پایین خدمات درمانی ارائه شده، جان باختند.

ق

منابع:

Andrew Wilper, M.D., Health Insurance and Mortality in US Adults, Harvard Medical School, Cambridge MA. 2009, American Journal of Public Health

The Guardian, Will losing health insurance mean more US deaths? Experts say yes, 2018

Margaret E Kruk, Mortality due to low-quality health systems in the universal health coverage era, 2018, Elsevier

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19536

به "رؤیای میلیون ها آمریکایی؛ هزینه های پزشکی هر سال 45000 آمریکایی را می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رؤیای میلیون ها آمریکایی؛ هزینه های پزشکی هر سال 45000 آمریکایی را می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید