رشد فقر در آمریکا؛ منافع اقتصاد ایران در پیوستن به بریکس است نه ارتباط با غرب

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: دستیار وزیر خزانه داری دولت ریگان از رشد فقر در آمریکا اطلاع داد و گفت: بازارهای مالی غربی دستکاری شده و ناپایدار است، ایران باید غرب را فراموش کند، به گروه مالی بریکس ملحق گردد و با اقتصاد کشورهای هند، روسیه و چین ارتباط برقرار کند.

رشد فقر در آمریکا؛ منافع اقتصاد ایران در پیوستن به بریکس است نه ارتباط با غرب

پاول کریگ رابرتز سیاستمدار و نویسنده معروف آمریکایی است که در دولت ریگان به عنوان دستیار وزیر خزانه داری خدمت نموده است. وی اقتصاددان و یکی از بنیانگذاران اقتصاد ریگانیسم است. بعضی نیز وی را به نام پدر اقتصاد ریگانیسم می شناسند. پاول رابترز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران در خصوص شرایط اقتصادی آمریکا و چالش اقتصادی بین ایران و غرب صحبت نموده است که در ادامه متن آن تقدیم می گردد.

خبرنگاران: آقای رابرتز، شما به عنوان کسی که سالها اقتصاد آمریکا را مورد مطالعه قرار دادید شرایط اقتصادی مردم آمریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟

رابرتز: اقتصاد ایالات متحده، که درصد زیادی از طبقه متوسط جامعه بخشی از آن را تشکیل می دهند در حال حاضر به آسیا منتقل شده است، چینی ها، هندی ها و اندونزیایی ها در حال حاضر دارای شغلهایی هستند که قبلاً آمریکایی ها به آن مشغول بوده اند، به عوض امروزه آمریکایی ها صاحب شغلهای پاره وقت با سطح درآمد پایین هستند که این میزان از درآمد کفاف زندگی آنان را نمی دهد و لذا بسیاری توانایی تشکیل خانواده و یا بازپرداخت وامهای مسکن و حتی بازپرداخت وام ماشین خود را نیز ندارند.

خبرنگاران: با این شرایط جامعه آمریکا به سمت یک جامعه فقیر در حال حرکت است.

رابرتز: بله. در حال حاضر جامعه آمریکا در حال تبدیل شدن به یک جامعه فقیر است، به عوض قشر قدرتمند غنی اقلیت در جامعه آمریکا که صاحب انحصارات در اقتصاد هستند ثروت و درآمد آمریکا را به دست گرفته اند، متأسفانه کسی هم نگران این موضوع نیست چرا که دولت آمریکا تحت سیطره گروه های ذی نفع سازمان یافته ای است، همین فضا باعث شده دولتمردان به نگرانی های عموم مردم توجهی ننمایند.

خبرنگاران: پس با این وجود مسئله فقر یکی از معضلات اصلی اقتصاد آمریکا است.

رابرتز: مردم آمریکا به طور خاص و استثنایی با فقر و ناتوانی خود دست و پنجه نرم می نمایند که این مسئله به شدت سبب افزایش نابرابری در اقتصاد آمریکا شده است.

خبرنگاران: چرا دولت آمریکا علی رغم وجود چنین مشکلاتی در درون جامعه خود، در امور دیگر کشورها دخالت می نماید، تحریم های اقتصادی علیه ایران یک نمونه شاخص و آشکار در این خصوص است؟

رابرتز: آمریکایی ها هیچ اطلاعاتی در خصوص اثرات تحریم ها علیه ایران ندارند. این فرض بین آمریکایی ها وجود دارد که تحریم های آمریکا در حال ضربه زدن و تحت فشار قرار دادن مردم ایران است به این امید که مردم به نفع واشنگتن حکومت ایران را سرنگون و براندازی خواهند کرد، در صورتی که آمریکایی ها هیچ اطلاعاتی از اثرات آن ندارند.

بسیار واضح و معین است کشوری که تحت فشار و دشمنی غرب است باید از غرب فاصله بگیرد و نه اینکه با آن همکاری کند و یا به آن در جنگ با امت اسلامی یاری کند. بزرگترین تهدید برای ایران واشنگتن است یا بعضی از امت اسلامی؟ آیا بعضی از امت اسلامی ایران را تحریم نموده اند؟ آیا بعضی از آنان دارای 40 یا 50 پایگاه نظامی اطراف ایران به علاوه ناوهای دریایی در خلیج فارس هستند؟ مسلماً این گونه نیست، بلکه ایران به امت اسلامی یاری می نماید و به عوض واشنگتن در حال مشاخصه با امت اسلامی است. تا زمانی که مسلمانان یکدیگر را به خاطر منافع آمریکا می کشند، مسلمانان همچنان تحت سلطه و اداره غرب به ویژه آمریکا هستند، ایران آینده ای در غرب ندارد.

خبرنگاران: شما چه پیشنهادی برای ایران دارید؟

رابرتز: ایران باید به جای نزدیک شدن به آمریکا به سمت اتحاد و ایجاد منافع مشترک اقتصادی و نظامی با دیگر کشورهایی برود که با آمریکا در تضاد و دشمنی هستند.

خبرنگاران: در حوزه اقتصادی چطور؟

رابرتز: به اعتقاد من بازارهای اقتصادی غربی دستکاری شده و ناپایدار است که این مسئله روی اقتصاد غرب نیز تأثیر قابل توجهی خواهد گذاشت، اما نمی دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. به اعتقاد من ایران باید غرب را فراموش کند. ایران باید به گروه اقتصادی بریکس ملحق گردد و با اقتصاد کشورهای هند، روسیه و چین ادغام گردد.

1

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63549

به "رشد فقر در آمریکا؛ منافع اقتصاد ایران در پیوستن به بریکس است نه ارتباط با غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فقر در آمریکا؛ منافع اقتصاد ایران در پیوستن به بریکس است نه ارتباط با غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید