برطرف موانع تجارتی محور گفت وگوی مقامات ازبکستان و روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، مقامات ازبکستان و روسیه در یک نشست ویدیویی ساز و کار افزایش مبادلات بازرگانی بین دو کشور و برطرف موانع موجود را آنالیز کردند.

برطرف موانع تجارتی محور گفت وگوی مقامات ازبکستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، لذیذ قدرت اف معاون وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و ویکتور یوتوخوف معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه در یک نشست ویدیویی ساز و کار افزایش مبادلات بازرگانی بین دو کشور و برطرف موانع موجود را آنالیز کردند.

طرفین در این نشست به آنالیز مسائل عملی همکاری های سرمایه گذاری، مالی، بازرگانی و هم چنین فرایند اجرای طرح های مشترک، مسائل موجود و حل و فصل مسائل و موانع آن پرداختند.

طرفین همچنین بر لزوم گسترش و تعمیق بیش از پیش همکاری های سرمایه گذاری اولویت دار تاکید کردند.

در این نشست همچنین مسائل تسریع اجرای طرح های سرمایه گذاری مبنی بر ایجاد فراوری نوآوری های پیشرفته در کشاورزی، صنعت غذایی، نساجی، ماشین سازی، بهداشتی و دیگر عرصه ها آنالیز شد.

مقامات دو کشور پیشنهادات در خصوص طرح فراوری پنل های خورشیدی و همچنین به کار بردن فن آوری های دیجیتالی در بعضی از صنایع ازبکستان را نیز آنالیز کردند.

طرفین در خاتمه این نشست ویدیویی در خصوص تداوم و گسترش همکاری های متقابل در مسائل اجرای عملی توافقات موجود و طرح های مشترک به توافق رسیدند.

روسیه یکی از بزرگترین همکاران مالی و بازرگانی ازبکستان است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از یک هزار و 828 واحد شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران روسیه فعالیت می نمایند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2019 میلادی در سطح 6 میلیارد و 600 میلیون دلار قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی 17 درصد افزایش یافته است.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91086

به "برطرف موانع تجارتی محور گفت وگوی مقامات ازبکستان و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع تجارتی محور گفت وگوی مقامات ازبکستان و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید