روستای سرخاب؛ جایی که باید از آن دیدن کرد

به گزارش مجله سرگرمی، روستاها در بعضی از موارد به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شناخته می شوند. اصولا شرایط خاصی ضروری است تا یک روستا به عنوان منطقه گردشگری معرفی گردد و زمانی که چنین جایگاهی را به دست آورد، قطعا می توان این مهم را از جمله دستاوردهای متمایز و منحصر به فرد آن روستا قلمداد کرد.

روستای سرخاب؛ جایی که باید از آن دیدن کرد

از طرف دیگر، با توجه به اینکه بسیاری از افراد پس از طی نمودن روزهای سخت کار و فعالیت مالی در میان شهرهای عظیم و کوچک به فکر یک تفریح مناسب می افتند، طبیعت گردی اولین انتخاب آن ها خواهد بود.

از طرف دیگر چون طبیعت جنگل ها و کوهستان ها با فاصله دریافت از نقاط شهری و خستگی های بسیار پس از مسافرت همراه است، بعضی از مسافران ترجیح می دهند اوقات خود را در روستاهای دور و نزدیک که دسترسی مناسبی به مناطق شهری داشته باشد بگذرانند.

سرخاب یکی از روستاهایی است که می تواند به عنوان یک منطقه گردشگری مناسب و مطلوب انتخاب شود. این روستا که با عنوان بهشت ساوجبلاغ شناخته می شود، علاوه بر اینکه تفریح در یک منطقه مسکونی با امکانات مناسب را برای شما رقم می زند به گونه ای طبیعت گردی و لذت بردن از زیبایی های طبیعت نیز قلمداد می شود.

روستای سرخاب

ساوجبلاغ به عنوان یکی از شهرستان های استان البرز در مجاورت کرج، طالقان، نظرآباد و اشتهارد واقع شده است. نام اصلی سرخاب، سرخ آباد است و از توابع بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ شناخته می شود.

سرخاب یک روستای ییلاقی است و به عنوان یکی از سر سبزترین مناطق ساوجبلاغ در میان بسیاری از گردشگران منطقه محبوبیت بسیار زیادی دارد.

سرخاب به عنوان نگین تهراندشت شناخته می شود که در قسمت جنوبی تهراندشت و در راستا جاده سهیلیه واقع شده است. در واقع تهراندشت در جنوب آزاد راه کرج - قزوین و در راستا جاده 32 (جاده قدیم قزوین) قرار گرفته است که بهشت ساوجبلاغ نامیده می شود.

این منطقه امروزه در کنار منطقه ای همچون کردان به شهرت بسیار زیادی در صنعت گردشگری دست یافته است و به نظر می رسد در سالیان آینده به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در ایران مبدل شود.

مناظر دیدنی سرخاب

از قسمت شرقی سرخاب، رودخانه های سرخاب و عباس آباد گذر می کنند که از رودخانه کردان سرچشمه می گیرند. گذر رودخانه ها از این منطقه، آب و هوای دل پذیری را به سرخاب بخشیده است.

سطح آب رودخانه در این منطقه بسیار مناسب بوده و باعث حاصلخیزی خاک شده است. به همین علت انبوه باغات این منطقه بسیار زیاد است و مناظر تماشایی بسیار زیادی را شکل داده است.

ویلاهای بسیار زیادی که در این منطقه مشاهده می شود حس و حال قدم گذاشتن در روستاهای اروپایی را به انسان منتقل می نماید. اغلب این ویلاها از پر آب بودن منطقه استفاده نموده و استخرهای لوکسی را در حیاط های گسترده بنا نموده اند.

درختان میوه در اوایل بهار شکوفه می دهند و در گوشه و کنار روستا، شکوفه های رنگی و بخصوص شکوفه های صورتی رنگ به چشم می خورند.

در فصل پاییز رنگ درختان مجموعه ای باشکوه از رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز رنگ است. ویلاهای باشکوه در میان این درختان خودنمایی نموده و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند.

جاذبه های اطراف روستای سرخاب

اگر می خواهید علاوه بر طبیعت گردی در این روستا، از سایر جاذبه های سرخاب نیز دیدن کنید می توانید به مجموعه تپه های باستانی سرخاب رفته و ساعات دل انگیزی را نیز آن جا سپری کنید.

در واقع تپه سرخاب، تپه ای باستانی است که از دوره تیموریان به یادگار مانده و در آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. این تپه یک کیلومتر با روستای سرخاب فاصله دارد و برای دیدن آن باید به انتهای شرقی خیابان شهید رجبعلی مهین خیل بروید تا دنیای رازآلود آن را از نزدیک ببینید.

افرادی که می خواهند در میان مسافرت خود از جاذبه های مذهبی نیز دیدن کنند و یا نمازهای یومیه را اقامه کنند می توانند به امامزاده جواد (ع) قاسم آباد آقا و امامزاده جواد عباس آباد کوچک رفته و لحظاتی را نیز آنجا سپری کنند.

دسترسی به سرخاب

فاصله روستای سرخاب تا کرج تقریبا 30 کیلومتر است. همانگونه که بیان کردیم شهرستان کرج در شرق سرخاب واقع شده است و به وسیله آزادراه کرج - قزوین و جاده قدیم قزوین می توان به سرخاب رسید.

از میدان آزادی تا سرخاب بسته به میزان ترافیک بین 1 ساعت و نیم تا 2 ساعت راه است. تهراندشت و هشتگرد نیز به ترتیب در 10 و 15 کیلومتری شمال سرخاب قرار دارند.

اجاره ویلا در سرخاب

امروزه ساخت و ساز ویلا در سرخاب به شدت رونق گرفته است. امکان اجاره ویلا در این روستا برای مسافران وجود دارد. اگر هم مایل هستید می توانید در نقاط شهری همانند کرج و یا هشتگرد، اقامتگاه اجاره نموده و در طول روز به روستای سرخاب بروید.

اغلب مسافران ترجیح می دهند شب را در روستای سرخاب بگذرانند، چرا که این روستا از امکانات بسیار زیادی برخوردار است و آب و هوای مطلوبی دارد.

دقت کنید که هزینه اجاره ویلاهای لوکس در این روستا بالا است و در فصل بهار و تابستان میزان هزینه ها نیز به شدت افزایش می یابد.

سفر به سرخاب با تور گردشگری این منطقه

یکی از بهترین شیوه های مسافرت به مناطق دور و نزدیک، شرکت در تورهای گردشگری است. گردشگری به وسیله این تورها کاملا مقرون بصرفه بوده و شرایط مناسبی را برای کاهش هزینه های شما فراهم می کنند. در این خصوص کیفیت خدمات و تعهداتی که تورهای مسافربری بر عهده می گیرند حائز اهمیت است.

با کاهش هزینه های مربوط به مسافرت می توانید روزهای بیشتری را در طول سال به مسافرت بپردازید. از طرف دیگر، تورهای گردشگری به علت برنامه های دقیق و مسنجم سعی می کنند در کمترین فرصت ممکن، امکان استفاده شما از تمامی نقاط گردشگری فراهم شود.

ما هم پیشنهاد می کنیم برای مسافرت به روستای سرخاب به وسیله تور گردشگری این منطقه اقدام کنید. قطعا کاهش هزینه های مسافرت و افزایش کیفیت این سفر را به صورت کاملا محسوس درک خواهید کرد. در این خصوص می توانید به وسیله وب سایت … اقدام کنید.

جاذبه های گردشگریکرج

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 117737

به "روستای سرخاب؛ جایی که باید از آن دیدن کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای سرخاب؛ جایی که باید از آن دیدن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید