سهم عجیب هواداران مد روز در آلودگی محیط زیست ، سهم شما چقدر است؟

به گزارش مجله سرگرمی، طبق استدلال پژوهشگران در تحقیق جدید، زیاده روی در پیروی از مد روز، مدهای سریع و ارزان، لباس های ارزان قیمت، علاوه بر بحران اجتماعی، فاجعه های زیست محیطی نیز ایجاد نموده است.

سهم عجیب هواداران مد روز در آلودگی محیط زیست ، سهم شما چقدر است؟

ایسکانیوز نوشت: پوشاک ارزان قیمت هزینه بالایی برای محیط زیست دارد و لطمه زیادی به آن وارد می نماید. کریستین اکنگا، استادیار دانشکده براون دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس می گوید: از بزرگ شدن پنبه فشرده، رها شدن رنگ های تصفیه نشده به منابع آب محلی گرفته تا دستمزدهای پایین کارگران و شرایط نامناسب کار، هزینه های زیست محیطی و اجتماعی هستند که فراوری صنایع نساجی به صورت گسترده همه را درگیر می نماید.

اکنگا می گوید: این یک مشکل عظیم است. تاثیرات نامتناسب زیست محیطی و اجتماعی مد روز، طبقه بندی آن به عنوان یک مساله بی عدالتی زیست محیطی جهانی را تایید می نماید.

در جهان، مصرف نمایندگان سالانه 80 میلیارد قطعه لباس جدید خریداری می نمایند که سالانه 1.2 تریلیون دلار برای صنعت جهانی مد تزریق می نماید. چین و بنگلادش اکثر این محصولات را تهیه و سرهم بندی می نمایند. ایالات متحده نیز بیشتر از سایر کشورها در جهان لباس و منسوجات مصرف می نماید.

تقریبا 85 درصد لباس هایی که آمریکایی ها از آن استفاده می نمایند (که مقداری به میزان تقریبا 3.8 میلیارد پوند سالانه می گردد)، به عنوان پسماند جامد، به محل های دفن زباله ها می رود که در این میان سهم هر آمریکایی در سال رقمی تقریبا برابر 80 پوند خواهد بود.

در این تحقیق اکنگا و همکارانش به این نتیجه رسیدند که عواقب منفی هر یک از مراحل استفاده از مدهای روز و زودگذر فاجعه ای بزرگ زیست محیطی را به وجود آورده است.

آنها در این رابطه می گویند: در حالی که مدهای سریع و گاه به گاه فرصتی را برای مصرف نمایندگان فراهم می نماید که بتوانند لباس های بیشتر را با مبالغ کمتری بخرند، کسانی که در نزدیکی مراکز فراوریی نساجی کار و یا زندگی می نمایند، بار نامتناسب خطرات بهداشت محیط را متحمل می شوند.

علاوه بر این افزایش الگوهای مصرف باعث ایجاد میلیون ها تن زباله نساجی در محل های دفن زباله و تنظیمات غیرقابل کنترل شده است. این امر به ویژه در خصوص کشورهای کم درآمد و متوسط (LMICs) کاربرد دارد زیرا بیشتر این ضایعات در قالب بازارهای پوشاک دست دوم به بازار عرضه می شوند. این کشورها اغلب فاقد پشتیبانی و منابع لازم برای توسعه و اجرای قوانین حراست زیست محیطی و شغلی برای حفظ سلامت انسان ها هستند.

در این تحقیق همچنین پژوهشگران اعلام کردند که ضررهای زیست محیطی و شغلی که در خلال روند فراوریات نساجی برای جوامع محروم و کم درآمد به وجود آمده، کمتر از مشکلاتی نیست که زباله های پوشاک فراوری می نمایند.

آنها همچنین تعدادی راهکار بالقوه از جمله الیاف پایدار، پایداری شرکت ها، سیاست تجارت و نقش مصرف نماینده را در این پژوهش مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56536

به "سهم عجیب هواداران مد روز در آلودگی محیط زیست ، سهم شما چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم عجیب هواداران مد روز در آلودگی محیط زیست ، سهم شما چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید