لایحه ضوابط تشکیلاتی شهرداری تصویب شد

به گزارش مجله سرگرمی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات لایحه ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

لایحه ضوابط تشکیلاتی شهرداری تصویب شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران با ادامه آنالیز لایحه ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران از سر گرفته شد.

در زمان آنالیز این لایحه پیشنهاداتی در راستای اصلاح عبارتی مواد 11 گانه این لایحه عنوان شد که بعضی از این پیشنهادات مورد موافقت اعضا نهاده شد.

با این حال در یکی از موارد پیشنهادی، پیش بینی پست قائم مقامی یا جانشین شهرداری های مناطق در ذیل ماده 5 ارائه شد که با مخالفت اعضا روبرو شد. بر همین اساس کلیات لایحه 11 ماده ای ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران با اصلاحات اجرا شده، به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه آنالیز سه لایحه یک فوریتی در دستور نهاده شد.

اولین لایحه مورد آنالیز، یک فوریت لایحه الحاق دو تبصره به پیوست 6 ماده واحده مصوبه بودجه سال 98 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه (بهای بلیط مترو هشتگرد) بود که به دلیل آنالیز شدن بهای خدمات در بودجه سال 99 این موضوع نیز مورد آنالیز نهاده شده بود، از دستور خارج شد.

در ادامه یک فوریت لایحه معین نرخ بهای خدمات کنترل و صدور گواهی زیست محیطی موتور ها و خودرو های دیزلی با کاربری عملیات عمرانی و همچنین یک فوریت لایحه الحاق یک تبصره به عنوان تبصره هشتم بند (ب) مصوبه اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند مورد آنالیز نهاده شد که هر دوی این لوایح به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

آنالیز طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه الزام ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی بلند مرتبه به پیش بینی، طراحی و نصب زیر ساخت های مورد احتیاج ارتباط رادیویی و فیبر نوری نیز در دستور نهاده شد که بنا به تشخیص هیأت رئیسه مقرر شد، پیشنهادات دو کمیسیون شهرسازی و معماری و نیز سلامت و محیط زیست در هیأت رئیسه شورا مورد آنالیز قرار گیرد و بدین منظور این طرح نیز از دستور خارج شد.

در ادامه جلسه آنالیز انتخاب دو نفر از مسئولین سازمان های مردم نهاد مرتبط با موضوع خانواده و دو نفر کارشناس خبره جهت عضویت در ستاد حمایت از خانواده موضوع بند های 11 و 14 ماده سوم مصوبه طرح حمایت از بنیاد خانواده در دستور نهاده شد که به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورا، ایمان خاصه تراش، علیرضا راد، فاطمه درویش نوری و مریم آسایش با رأی اعضای شورا برای این منظور انتخاب شدند.

همچنین در این جلسه، آنالیز انتخاب یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در ستاد مدیریت جمعیت شهر تهران نیز در دستور نهاده شد و برای این منظور نیز به پیشنهاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ناهید خدا کرمی با رأی اعضای شورا انتخاب شد.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85537

به "لایحه ضوابط تشکیلاتی شهرداری تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه ضوابط تشکیلاتی شهرداری تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید