مایکروسافت CRM چیست و چرا برای کسب و کار شما ضروریست؟

به گزارش مجله سرگرمی، مایکروسافت CRM یک فرهنگ و یک مفهوم است، که حدود چهار دهه پیش توسط ژاپنی ها به وجود آمد.

مایکروسافت CRM چیست و چرا برای کسب و کار شما ضروریست؟

به گزارش خبرنگاران بنابراعلام فال نیک، شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مفهوم CRM چیست؟ آیا CRM یک نرم افزار است؟ این واژه از کجا آمده است؟ ژاپنی ها به این نکته پی بردند که، در صورتی می توانیم در کسب وکار خود پیروز باشیم که به خواست مشتری توجه کنیم و احتیاج بازار را از دید مشتری بشناسیم و این همان مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. با گذر زمان شرکت ها مدیریت ارتباط با مشتری را هدف خود قرار دادند تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند. محقق شدن این هدف احتیاج به نیروی انسانی و ثبت دقیق اطلاعات مشتریان داشت که اغلب خطای زیادی در ثبت داده ها ایجاد می شد. با پیشرفت شرکت ها و زیادشدن مشتری ها امکان دست یابی سریع و آسان به داده ها کمتر می شد، پس برای برطرف این مشکل، شرکت های مطرح جهان مانند اوراکل و مایکروسافت، اولین نرم افزارهای ارتباط با مشتری را در سال 1995 ارائه کردند.

نرم افزار CRM چیست؟

سی آر ام فرآیندی است که داده ها و اطلاعات مشتری، محصول و رقبا را گرفته و طی انجام فعالیت ها و فرآیندهایی، به خروجی هایی مانند رضایت مشتری، افزایش فروش، وفاداری مشتریان، گزارش ها پشتیبانِ تصمیم و ... تبدیل می نماید.

دستگاه ها و اپلیکیشن های CRM، سازمان دهی تجارت و پیگیری اطلاعات مشتری را آسان می نماید. همچنین نرم افزار CRM باقابلیت های منحصربه فرد خود، برای مدیریت و حفظ ارتباط با مشتری طراحی شده است و با بهره گیری از قابلیت های ویژه خود می تواند به کاهش هزینه ها و افزایش فروش یاری کند. مایکروسافت CRM یک پلت فرم چندجانبه است که تمامی مسائل حساس مربوط به توسعه و نگهداری روابط با مشتری را ذخیره می نماید. بدون CRM عملکرد تجاری شما بسیار متفاوت است. تصور کنید که در اطلاعات تماس با مشتری، اشتباهی رخ داده است. همین کافی است تا به دلیل تأخیر در ارائه خدمات به مشتری، مشتری به سمت رقیبان قدرتمندتان راهنمایی گردد. حتی ممکن است بین کارمندان بخش فروش نیز، رقابت داخلی به وجود آید.

بدون یک برنامه متمرکز برای ثبت رخدادها و پیگیری تعاملات با مشتری، تجارت شما از دیگر رقبا عقب می افتد و دسترسی به آن، مشکل می گردد. نرم افزار CRM قابلیت های فراوانی دارد. می توانید برای مشاهده قابلیت های دیگر نرم افزار CRM، به مقاله CRM چیست مراجعه کنید.

بانک اطلاعاتی جامع

نرم افزار ارتباط با مشتری، یک بانک اطلاعاتی جامع از تمامی اطلاعات مشتریان شماست که شما می توانید مکاتباتتان با مشتری، کالا و خدمات فروخته شده به مشتری و نظرات و پیشنهادهای مشتریان را به صورت کامل در اختیار داشته باشید. فرض کنید یک مشتری که یک بار از شما خرید نموده است، برای خرید کالای دیگری به چند شرکت مراجعه می نماید که یکی از این شرکت ها، شرکت شماست. شما تنها با دانستن نام مشتری، می توانید با یک سرچ ساده به همه اطلاعات قبلی و مکاتبات خود با مشتری دسترسی پیدا کنید.

برای مثال شما می دانید که او روزهای قبل از شما یخچال خریده است. پس می توانید از او بپرسید آیا از یخچال راضی هستید؟ اگر با مسئله ای روبرو شدید به ما اطلاع دهید.

این قبیل مکالمات این حس را به مشتری انتقال می دهد که او یک مشتری ویژه برای شرکت شماست و رضایتش برای شما مهم است. این مسئله باعث می گردد مشتری، شرکت شما را انتخاب کند و به یکی از مشتریان وفادارتان تبدیل گردد.

آنالیز عملکرد نیروهای فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش

یکی از کاربردهای بسیار مهم نرم افزار CRM، یاری به افزایش فروش، با ارزیابی کارکنان فروش است. شما می توانید با آنالیز فعالیت ها و نتیجه حاصل از انجام آن ها در تحقق اهداف، نحوه عملکرد نیروهای خود را رصد کنید و برای آموزش آن ها برنامه ریزی کنید.

برای مثال، فرض کنید نیروی فروش شما عملکرد ضعیفی دارد، در حالی که کوشش زیادی برای رسیدن به اهداف ماهانه مشخص شده می نماید. در این صورت با آنالیز فعالیت ها و زمان پیگیری های او متوجه می شوید ضروری است در بازه های کوتاه تر پیگیری ها انجام گردد. به همین ترتیب، شما با تحلیل گزارش های ارزیابی عملکرد کارکنان، می توانید موجب بهبود عملکرد سازمان خود شوید.

Microsoft CRM

در ادامه به معرفی و آنالیز نرم افزار Microsoft CRM می پردازیم.

اما چرا نرم افزار CRM مایکروسافت؟

مایکروسافت CRM یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته و روی افزایش تعداد مشتریان وفادار برای هر سازمان، تمرکز دارد. تمرکز اصلی نرم افزار ارتباط با مشتری مایکروسافت روی قسمت فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان است. طی چند سال گذشته شرکت مایکروسافت نرم افزار Microsoft Dynamics 365 را ارائه نموده است که بسیار مورد استقبال نهاده شد. نکته قابل توجهی که می تواند به ما اطمینان دهد نرم افزار Microsoft Dynamics 365 انتخاب درستی است، نام شرکت مایکروسافت است که از هر جنبه کیفیت محصولاتش اثبات شده و از هر جهت امتحانش را پس داده است. مهم ترین مزیتی که نرم افزار ارتباط مشتری مایکروسافت بر سایر نرم افزارهای CRM دارد در نام این محصول خودنمایی می نماید. کلمه Dynamics قابل تغییر بودن نرم افزار را بیان می نماید، یعنی می توانید مناسب با کسب وکار خود آن را شخصی سازی کنید. مزیت بعدی رابط آسان کاربری و محیط آشنای این نرم افزار است. اغلب ما با نرم افزارهای مایکروسافت مثل اکسل و outlook کارنموده ایم که همین باعث می گردد محیط نرم افزار ارتباط با مشتری CRM برای ما آشنا باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59582

به "مایکروسافت CRM چیست و چرا برای کسب و کار شما ضروریست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت CRM چیست و چرا برای کسب و کار شما ضروریست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید