مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری 15 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله دوم مسافرت ها در استان مصرف بنزین 15 درصد افزایش یافته است.

مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری 15 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران از شهرکرد، مجتبی سرداری اظهارداشت: سال گذشته میانگین فروش روزانه بنزین در سطح استان 703 هزار و 785 لیتر بوده که با آغاز مسافرت های نوروزی از 26 اسفند ماه تا 13 فرودین ماه در مقایسه با مدت مشابه نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است و بیشینه فروش در این مرحله از تعطیلات به 1006200 لیتر در روز رسیده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی در جایگاه های عرضه کننده سوخت CNGبیش از4 میلیون و842 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده CNG به فروش رسیده که مصرف این مقدار سوخت پاک CNG در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به ازای مقدار گاز طبیعی فشرده CNG مصرف شده از روز 26 اسفندماه لغایت 13 فرودین ماه حدود 4 میلیون و 842 هزار لیتر بنزین در استان صرفه جویی شده است.

سرداری گفت: در سال گذشته بیش از 621 هزار لیتر نفت گاز به طور متوسط در روز به فروش رسیده است و تعطیلات نوروز امسال مصرف نفت گاز با میانگین فروشی حدود 295هزار لیتر در روز کاهشی 9 درصدی نسبت به نوروز سال گذشته را نشان می دهد، ایشان علت کاهش مصرف نفت گاز ممنوع بودن تردد خودروهای سنگین در مسیرهای ترانزیت استان بوده است.

گوشت استحصالی از کشتارگاه ها باید بهداشتی به دست مصرف کنندگان برسد

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: دامپزشکی متولی نظارت بر بهداشت فراورده های خام دامی از جمله گوشت قرمز است.

وی افزود: در کشتارگاه صنعتی دام جونقان علاوه بر انجام نظارت های لازم بر مراحل مختلف کشتار دام، سالم سازی لاشه دام های کشتاری از طریق نگهداری در پیش سرد و خنک سازی لاشه ها انجام می شود.

نجاتی با بیان اینکه نگهداری لاشه ها در پیش سرد در کشتارگاه جونقان از سال 94 آغاز شد، گفت: در این طرح لاشه ها به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه نگهداری می شود و در مرحله خنک سازی لاشه ها علاوه بر بهبود کیفیت و تردی گوشت به دلیل کاهش PH گوشت عوامل میکروبی به ویژه عامل بیماری CCHF از بین می رود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: گوشت استحصالی از کشتارگاه با خودروهای حمل سردحانه دار در دمای 4-0 درجه به مراکز عرضه و در مراکز عرضه با رعایت زنجیره سرد در یخچال نگهداری و توزیع می شود که این کار از فساد گوشت جلوگیری می نماید.

وی افزود: با برچسب بر روی لاشه های دام های کشتاری نظارت های بهداشتی دقیق تر و برخی تقلبات از جمله کشتار غیرمجاز دام به میزان زیادی کاهش یافته است.

افزایش 200 درصدی پذیریش مسافران در اقامتگاه های چهارمحال و بختیاری

بهمن عسگری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاریبا اشاره به افزایش اقامت میهمانان نوروزی در استان اظهارداشت: اقامت میهمانان و گردشگران نوروزی امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش اقامت مسافران در استان ناشی از تخفیف 40 درصدی هتل ها و هتل آپارتمان هایی بود که از سوی مراکز اقامتی به مسافران داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نوروز امسال 73 هزار و 799 نفر اقامت شب در مراکز اقامتگاهی استان اجرا شده است.

عسگری گفت: در 4 سال گذشته ظرفیت پذیش مراکز اقامتی استان به صورت روزانه به 2 هزار و 400 نفر رسیده است که افزایش تخت های مراکز اقامتی و راه اندازی هتل، هتل آپارتمان ها و اقامتگاه های بوم گردی علت اصلی این افزایش بوده است.

وی گفت: راه اندازی هتل، هتل آپارتمان ها و اقامتگاه های بوم گردی 200 درصد رشد داشته و مهم ترین علت پذیرش و اقامت مسافران را در استان فراهم کرده است.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71110

به "مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری 15 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری 15 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید