مصر هم در صحرای مراکش کنسولگری افتتاح می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، موج افتتاح کنسولگری در صحرای غربی همچنان ادامه دارد و این بار منابع داخلی از تصمیم مصر برای افتتاح کنسولگری در شهر العیون در صحرا خبر دادند.

مصر هم در صحرای مراکش کنسولگری افتتاح می نماید

روزنامه القدس العربی نوشت، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به سامح شکری، وزیر خارجه خود دستور داده به همراه ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش مقدمات افتتاح کنسولگری در شهر العیون را فراهم کند.

بوریطه هنگام افتتاح کنسولگری بحرین گفت، ظرف کمتر از یک سال 20 کنسولگری در مناطق جنوبی بین شهر العیون و الداخله افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح کنسولگری ها به معنای تثبیت حاکمیت مراکش بر صحرای غربی است، اضافه کرد، مراکش به دستور پادشاهی به رویکرد دیپلماسی کنسولی در صحرا ادامه خواهد داد چرا که پاسخ و عقیده جامعه بین الملل بر این است که حل مناقشه فقط در چارچوب حاکمیت مراکش صورت می گیرد.

شهرهای صحرای غربی به ویژه العیون و الداخله به مناطق افتتاح نمایندگی های خارجی در مراکش تبدیل شده اند. این رویکرد به طور معین از سال 2017 پس از بازگشت مراکش به اتحادیه آفریقا آغاز شده و کشورهای زیادی برای افتتاح کنسولگری خود در مراکش به شهرهای صحرای غربی هجوم آورده اند و اخیرا امارات کنسولگری خود را افتتاح نموده و آمریکا نیز اعلام نموده در شهر الداخله کنسولگری خود را افتتاح می نماید.

صحرای غربی منطقه ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مراکش که جبهه آزادی بخش پولیساریو و پادشاهی مراکش بر سر کنترل آن مناقشه دارند. صحرای غربی از شمال با مراکش ، از شمال شرقی با الجزایر و از جنوب و جنوب شرقی با کشور موریتانی هم مرز است. ، ایسنا

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125948

به "مصر هم در صحرای مراکش کنسولگری افتتاح می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر هم در صحرای مراکش کنسولگری افتتاح می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید