مونوریل سواری در دبی و ایستگاه های مختلف آن

به گزارش مجله سرگرمی، معرفی مونوریل سواری در دبی

مونوریل پالم جمیرا جهت منتهی به اولین جزیره دست ساز بشر یعنی جزیره پالم جمیرا می باشد. جهت مونوریل سواری در دبی 3 مایل طول دارد و از ایستگاه دروازه پالم به سمت هتل آتلانتیس و پارک آبی آکواونچر می رود. با وجود عدم نزدیکی مونوریل و مترو و اینکه هیچ گونه ارتباطی بین این دو جهت وجود ندارد، باز هم مونوریل سواری تبدیل به یکی از تفریحات این شهر شده است. از این قصد داریم در این مقاله شما را با مونوریل دبی و ایستگاه های آن آشنا کنیم و اطلاعات سودمندی در خصوص مونوریل سواری در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

مونوریل سواری در دبی و ایستگاه های مختلف آن

مشاهده تورهای دبی

مونوریل پالم در 30 ام ماه اپریل در سال 2009 در دبی افتتاح شد. این جهت ریلی در حقیقت اولین مونوریل ساخته شده در خاورمیانه است. از این تاریخ به بعد مونوریل سواری در دبی تبدیل به یکی از جذاب ترین سرگرمی های این شهر شده است. ایستگاه مونوریل سواری در انتهای پیست پالم جمیرا در دبی واقع شده است و دروازه ورودی آن در ابتدای جاده پالم به هتل آتلانتیس و در نهایت نیز به هتل آتلانتیس می رسد. ایستگاه های دیگری نیز در این جهت تعبیه شده و در نظر گرفته شده اند.

در سوم جولای سال 2017 ایستگاه جدیدی در نزدیکی ساختمان های خط ساحلی در دبی ساخته شد که نام آن ایستگاه پارک الاتحاد است. این ایستگاه باعث شده که این منطقه به مرکز خرید گالریا دسترسی داشته باشد. راه های مختلفی برای دسترسی به هتل آتلانتیس وجود دارد ولی دیدنی ترین جهت، جهتی است که مونوریل از آن عبور می نماید. در نتیجه مونوریل سواری در دبی بسیار پر هوادار شده است. سریع ترین راه برای دستیابی به هتل آتلانتیس و پارک آبی آکواونچر تاکسی است که از مرکز شهر تا هتل را به مدت 25 دقیقه می پیماید. حال آنکه با استفاده از اتوبوس این مدت به 1 ساعت 47 دقیقه افزایش می یابد.

مونوریل سواری در دبی در هر روز هفته امکان پذیر است ولی در بازه های مشخصی انجام می شود. با این حال علاوه بر اینکه مسئولان سعی دارند تا حرکت به موقع انجام شود اما گاها با تاخیر همراه می شود. بنابراین توصیه می کنیم حتما پس از رسیدن به ایستگاه مورد نظر ساعت حرکت مونوریل را چک کنید.

به طور کلی ساعت آغاز مونوریل سواری از 9 صبح است تا 10 شب ادامه دارد و سعی می شود در بازه های 15 دقیقه ای انجام شود. همچنین باید بیان شود که آدینه ها نیز امکان مونوریل سواری در دبی وجود دارد و تغییری در ساعت کار آن به وجود نمی آید. از نکات جالب توجه مونوریل ها این است که کاملا اتوماتیک هستند، یعنی احتیاجی به راننده ندارند و تنها بعضی از افراد از طرف شرکت مسئول (شرکت نخل) در واگن ها قرار دارند تا احتیاج های مسافران را بر طرف نمایند و در واقع نقش مهماندار را ایفا می نمایند.

ایستگاه ها مختلف مونوریل سواری

ایستگاه دروازه پالم: اولین مونوریل سر ساعت 9 صبح از این ایستگاه خارج می شود. در این ایستگاه مونوریل های مختلفی قرار دارند که آخرین مورد در ساعت 9:45 ایستگاه دروازه پالم را ترک می نماید.

ایستگاه آتلانتیس: اولین مونوریل سر ساعت 9:15 صبح از این ایستگاه خارج می شود، آخرین مورد نیز در ساعت 10 صبح ایستگاه دروازه پالم را ترک می نماید.

مونوریل سواری در دبی و ارتباط آن با مترو

مونوریل پالم هنوز به ایستگاه مترو دبی متصل نشده ولی برنامه هایی وجود دارد که بتواند آن را به ایستگاه شهر اینترنتی دبی (TECOM) در جاده شیخ زاید وصل نمایند. با این وجود مونوریل پالم به سیستم تراموا دبی متصل شده است. در واقع سیستم تراموا دبی که در سال 2011 افتتاح شد دارای جهت پیاده رو برای رسیدن به مترو است و از این طریق می توان از مونوریل به مترو رسید.

اگر می خواهید از ایستگاه مونوریل به هتل برگردید باید ماشین خود را در پارکینگی قرار داده و سپس اقدام به مونوریل سواری کنید زیرا ایستگاه های مترو و مونوریل در دبی جدا از هم هستند. یا می توانید از ایستگاه شهر الکترونیک یک تاکسی گرفته و به موقعیت مورد نظر خود بروید. شایان ذکر است که دولت امارات به زودی در صدد است تا این مشکل را بر طرف نماید. همچنین باید با استفاده از مترو به منطقه مرینا بروید و سپس از آنجا جهت خود را عوض نموده و با استفاده از سیستم تروما به ایستگاه دروازه پالم برسید.

مونوریل سواری و بازدید از جزیره پالم جمیرا

در واقع مونوریل راهی برای بازدید از جزیره زیبای پالم جمیرا است. معمولا توریست هایی که در هتل آتلانتیس اقامت دارند اقدام به مونوریل سواری می نمایند تا بتوانند به سادگی نمای کلی از جزیره پالم جمیرا بدست آورند. در واقع مونوریل شما را از انتهای پالم جمیرا تا مرکز شهر دبی می آورد که مسافت زیادی است و در نهایت به جاده آل الصفوح می رسد. با اینحال باید در نظر داشته باشید که مونوریل سواری در دبی برخلاف سایر وسایل حمل و نقل عمومی ارزان نیست و تفریح گران قیمتی به حساب می آید زیرا بیشتر مونوریل ها در اختیار بخش خصوصی هستند.

در حقیقت مسئولیت مونوریل پالم جمیرا در اختیار شرکت نخل است و تحت نظر سازمان جاده ها و حمل و نقل عمومی دبی (RTA) نمی باشد. در نتیجه قیمت بلیط ها بسیار بالا است، به عنوان مثال هزینه بلیط تک سفره مونوریل 20 درهم است. قیمت بلیط دو سفره (رفت و برگشتی) 30 درهم می باشد. همچنین بچه هایی که قدشان کمتر از 90 سانتی متر باشد رایگان سوار می شوند.

چگونه می توانید مونوریل سواری در دبی را تجربه کنید؟

اگر می خواهید به هتل آتلانتیس بروید و در عین حال قصد دارید مناظر شهری را نیز تماشا کنید، بهترین گزینه مونوریل سواری در دبی است. تنها کافی است به ایستگاه دروازه بروید. هتل آتلانتیس تنها چند قدم با ایستگاه مونوریل آتلانتیس فاصله دارد. ایستگاه مونوریل آتلانتیس آخرین ایستگاه جهت مونوریل است.

اگر می خواهید به ایستگاه دروازه پالم بروید، باید تا آنجا رانندگی کنید یا تاکسی بگیرید. پیشنهاد می کنیم از وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به ایستگاه دروازه پالم بهره ببرید زیرا مرکز شهر دبی بسیار شلوغ است با وجود پارکینگ های فراوان و بزرگ ممکن است به دلیل نا وارد بودن دچار مشکل شوید.

اگر در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارید، دو گزینه برای شما وجود دارد: 1- می توانید با استفاده از مترو به نزدیک ترین ایستگاه به دروازه پالم بروید و سپس خودتان را به محل مورد نظر برسانید (نزدیک ترین ایستگاه مترو به ایستگاه مونوریل دروازه پالم، ایستگاه نخل و ایستگاه شهر اینترنتی است) و 2- راه چاره منطقی تر این است که یک تاکسی بگیرید و مستقیما به آنجا بروید.

تورهای سافاری دبی

طرز تهیه بلیط برای مونوریل سواری

مونوریل دبی دارای سیستم بلیط دهی خاص خود است. بلیط ها را می توان از باجه های فروش بلیط خریداری کرد یا می توان با استفاده از ماشین های فروشنده بلیط که در سراسر جهت مونوریل قرار دارند، اقدام به تهیه بلیط نمود. تنها راه خرید بلیط ، خرید با استفاده از پول نقد است و کارت های اعتباری یا عابر بانک ها مورد قبول دستگاه قرار نمی گیرند.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: دلتابان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44875

به "مونوریل سواری در دبی و ایستگاه های مختلف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونوریل سواری در دبی و ایستگاه های مختلف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید