میزان شیوع بیماری های عصبی در چپ دست ها بیشتر است

به گزارش مجله سرگرمی، یک جراح مغز و اعصاب در مورد چپ دستی گفت: برخی از بیماری های خاص عصبی مانند افسردگی و اضطراب در افراد چپ دست شیوع بیشتری دارد، ولی این موضوع به این معنی نیست که ما انتظار داشته باشیم که تمام افراد چپ دست مسائل روانی یا عصبی دارند.

میزان شیوع بیماری های عصبی در چپ دست ها بیشتر است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر سید قوام الدین تولایی (جراح مغز و اعصاب و عضو انجمن جراحان اعصاب آمریکا) در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به این که قرن 21 قرنِ علوم اعصاب است، گفت: توصیه می شود که انسان به جای کشف ناشناخته ها در فضا، مغز خودش را هدف قرار دهد.

وی اضافه کرد: اطلاعاتی که ما از کارکرد نیم کره های مغز داریم، بسیار اندک است و ما در مراحل ابتداییِ شناخت نیم کره ها هستیم.

عضو انجمن جراحان اعصاب آمریکا با اشاره به این که چپ دست یا راست دست بودن از عملکرد نیم کره های مغز ریشه می گیرد، گفت: در حال حاضر تمام کشور ها در مورد نیم کره های مغزی تحقیقات مفصلی را انجام می دهند و از طرفی دیگر تمام یافته های علمی هنوز به قابلیت اثبات 100 درصدی نرسیده اند.

وی اضافه کرد: به نظر می آید که ژنتیک یکی از عوامل موثر در برتری یکی از نیم کره های مغز به شمار می آید.

قوام الدین تولایی ادامه داد: ژنتیک افراد حدود 15 درصد در چپ دست یا راست دست بودن تاثیر دارد.

وی توضیح داد: 75 درصد از دلایل چپ دست بودن به عوامل محیطی یا ناشناخته مربوط می شوند.

این جراح مغز و اعصاب با اشاره به افراد مسلط بر دو دست، توضیح داد: افرادی که از هر دو نیم کره به طور همزمان می توانند استفاده کنند، از نظر ژنتیکی برتری هایی را به نسبت سایر افراد در اختیار دارند.

وی اضافه کرد: آموخته های محیطی در بدو تولد بچه، می توانند در دو دست بودن افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

قوام الدین تولایی با اشاره به باور های غلط در مورد چپ دستی، اعلام کرد: یک ایده خرافی در زمان های قدیم وجود داشت که فرد چپ دست را وادار می کرد تا دست چپ را به راست دستی تغییر دهد.

وی اضافه کرد: دیده شده که برخی از بیماری های خاص عصبی مانند افسردگی و اضطراب در افراد چپ دست شیوع بیشتری دارد، ولی این موضوع به این معنی نیست که ما انتظار داشته باشیم که تمام افراد چپ دست مسائل روانی یا عصبی دارند.

عضو انجمن جراحان اعصاب آمریکا توضیح داد: دو منطقه بسیار مهم در مغز هستند که مناطق مهم رفتاری و گفتاری انسان را شکل داده اند و هر دو در نیم کره چپ مغز قرار گرفته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه روزنه با اشاره به رویا و ارتباط آن با مغز انسان، گفت: برخی از پدیده ها جایگاه مشخصی در مغز ندارند، به عبارت دیگر انسان هنوز جایگاه مشخصی برای آن ها کشف نکرده است.

تولایی با بیان این که ما هنوز از منشا شکل گیری رویا بی خبر هستیم، گفت: علوم اعصاب تا به حال در مورد شیوه شکل گیری رویا به قطعیت نرسیده است و این موضوع بیشتر به حوزه متافیزیک مرتبط می شود.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 105341

به "میزان شیوع بیماری های عصبی در چپ دست ها بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان شیوع بیماری های عصبی در چپ دست ها بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید