واکنش سازمان بازرسی کل کشور به اظهارات محسن هاشمی

به گزارش مجله سرگرمی، سازمان بازرسی کل کشور به اظهارات اخیر رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره پرونده خط 7 مترو تهران واکنش نشان داد.

واکنش سازمان بازرسی کل کشور به اظهارات محسن هاشمی

به گزارش ایسنا، بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری های سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به اظهارات اخیر رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره پرونده خط 7 مترو تهران گفت: پرونده مورد اشاره مربوط به سال 1387 بوده و در سال 1394 گزارش های اختصاصی تخلفات اداری و کیفری درخصوص مسئولان وقت شرکت مترو، از جمله رییس فعلی شورای اسلامی شهر تهران که آن موقع مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران بود به مبادی قانونی ذیربط ارسال شده است.

محمودرضا مهرورز اضافه کرد: سازمان بازرسی کل کشور پس از آنالیز عملکرد شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مورد پروژه احداث خط 7 مترو تهران طی نامه ای خطاب به شهردار وقت تهران انحرافات و تخلفات شرکت مترو در این پروژه را کتبا اعلام و به منظور حسن جریان امور و برطرف ایرادات، پیشنهاداتی ارائه شده و اساسا گزارش مربوط به عملکرد شرکت مترو است و ارتباطی با پیمانکار ندارد.

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری ها با اشاره به ایرادات مورد نظر سازمان گفت: واگذاری پروژه بدون انجام مطالعات اولیه، معین برآورد کارشناسی صرفا با در نظر دریافت اسناد و مطالعات مربوط به خطوط دیگر مترو اجرا شده بود.

مهرورز در ادامه به تخلفات دیگر شرکت مترو اشاره نمود و گفت: در پروژه احداث خط 7 بدون تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج و علی رغم معین شدن عدم امکان تامین منابع اقتصادی پروژه از محل فاینانس، قرارداد به پیمانکار پروژه ابلاغ و عملیات اجرایی شروع شده است.

وی توضیح داد: در گزارش سازمان بازرسی کل کشور که 23 اردیبهشت سال 94 به شهردار وقت تهران ابلاغ شد، به این موضوع اشاره شده که به خاطر عدم معین تکلیف شرایط قرارداد و همچنین عدم تبیین راه چاره های عملی و واقع بینانه برای اجرای پروژه، ایراداتی در واگذاری و انعقاد قررداد به وجود آمده که مسئولان وقت شرکت مترو به آن توجه نکردند.

بنابر این گزارش، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر و مدیرعامل وقت مترو تهران در اظهارنظری اعلام داشته که سازمان بازرسی کل کشور به خاطر واگذاری پروژه خط 7 مترو تهران به سپاه علیه او اعلام جرم نموده است.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: فرارو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109830

به "واکنش سازمان بازرسی کل کشور به اظهارات محسن هاشمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان بازرسی کل کشور به اظهارات محسن هاشمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید