کانتورینگ صورت چیست و چگونه انجام می گردد؟

به گزارش مجله سرگرمی، کانتورینگ صورت یکی از روش های آرایش و میکاپ است که در آن با استفاده از سایه روشن، قسمت هایی از صورت را نمایان تر و با استفاده از سایه تیره قسمت های دیگر را محو و پنهان می نمایند.

کانتورینگ صورت چیست و چگونه انجام می گردد؟

سرویس آرایش و زیبایی - اگر تمایل به ایجاد تنوع و خلاقیت در سبک آرایش روزانه خود دارید، فراگیری کانتورینگ به شیوه صحیح، برای شما راه حلی مناسب است. کانتورینگ یکی از روش های نسبتاً جدید برای آرایش و گریم چهره در حرفه آرایشگری به شمار می آید. در این مقاله به آموزش نحوه صحیح انجام کانتورینگ صورت و معرفی انواع آن خواهیم پرداخت

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:

  • کانتورینگ چیست؟
  • رنگ بندی مورد استفاده در کانتورینگ
  • روش انجام کانتورینگ
  • کانتوریگ مدل های مختلف صورت

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ روشی است که در آن از طریق ترفند هایی اقدام به گریم چهره می نمایند. در این نوع آرایش سعی می گردد از طریق رنگ های تیره و روشن تغییرات ویژه ای در فرم صورت ایجاد گردد. در کانتورینگ می توانید قسمت هایی از چهره که تمایل به برجسته تر شدن آن ها را دارید، با رنگ های روشن هایلایت کنید. همچنین قسمت هایی از چهره که تمایل به دیده شدن آن ها ندارید را با رنگ های تیره مخفی یا محو کنید. در حقیقت در این نوع آرایش با به وجود آوردن خطای دید قسمت های زیبای صورت تعیین تر و عیوب آن پنهان خواهند شد.

رنگ بندی مورد استفاده در کانتورینگ صورت

در حرفه کانتورینگ صورت، لوازم آرایش به لحاظ رنگ بندی به دو قسمت رنگ روشن و رنگ تیره تقسیم بندی می شوند. به یاری این رنگ ها نواحی از صورت مانند خط روی تیغه بینی، گونه ها، پره های بینی، کناره صورت، فک، بالای ابرو، پیشانی، چانه و ... را بسته به نوع فرم صورت، با سایه های تیره و روشن آرایش می شوند. توجه داشته باشید که باید رنگ تیره ای که 2 یا 3 درجه تیره تر از پوست صورت است را بهره ببرید. همچنین باید سایه های روشن را نیز 2 یا 3 درجه روشن تر از پوست صورت انتخاب گردد.

روش انجام کانتورینگ صورت

برای انجام کانتورینگ صورت دقت کنید که این کار را باید بر اساس فرم صورت خود انجام دهید؛ چرا که روش انجام کانتورینگ صورت مربعی، کانتورینگ صورت گرد، کانتورینگ صورت لاغر و کشیده و نیز کانتورینگ صورت بیضی با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی مراحل زیر را برای انجام این کار به ترتیب انجام دهید:

  1. در قدم اول سعی کنید با استفاده از یک نوع کرم مرطوب نماینده با کیفیت پوست صورت را آبرسانی کنید.
  2. در مرحله بعد کرم پودری مناسب را به طور یکدست بر روی کل پوست صورت خود بکشید. توجه داشته باشید که رنگ کرم پودر بیش از حد از پوست صورت تان روشن تر و یا تیره تر نباشد.
  3. با استفاده از یک سایه تیره زیر استخوان گونه و حاشیه پیشانی را مقداری تیره کنید.
  4. در مرحله بعد با استفاده از سایه روشن تر وسط پیشانی، روی چانه، روی بینی و زیر چشم خود را هایلایت کنید.
  5. در مرحله آخر سعی کنید با محو کردن مرز بین سایه های روشن و تیره را از بین ببرید.
  6. در نهایت چشم ها و لب را به دلخواه خود آرایش کنید.

نکات آرایشی مهم برای جوان تر نشان دادن چهره

کانتوریگ مدل های مختلف صورت

1. کانتورینگ صورت بیضی

نحوه انجام کانتورینگ صورت بیضی باید به گونه ای باشد که پیشانی، نواحی اطراف آن و زیر محل رویش مو ها را با یک سایه یا کرم برنزه کوچکتر نموده و چشم ها، روی چانه، وسط پیشانی و روی بینی را نیز هایلایت کنید.

2. کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

مراحل اصلی پیاده سازی کانتورینگ صورت لاغر و کشیده باید شامل هایلایت یا برجسته کردن گونه ها و نیز تیره کردن حاشیه اطراف پیشانی، زیر گونه ها و چانه به یاری سایه یا کرم پودر تیره باشد.

3. کانتورینگ صورت گرد

در کانتورینگ صورت گرد باید سعی کنید قسمت هایی همچون گردن، کنار شقیقه ها و فک را تیره تر کنید تا لاغر تر نشان داده شوند. همچنین باید قسمت هایی همچون وسط گونه ها و پیشانی از طریق سایه روشن هایلایت گردد.

4. کانتورینگ صورت مربعی

در کانتورینگ صورت مربعی باید سعی کنید که زاویه های صورت در قسمت هایی همچون اطراف پیشانی، روی فک و کناره های چانه و نیز زیر استخوان گونه ها محو گردد. برای اینکار از کرم پودر یا سایه تیره استفاده می گردد.

نکات مهم

برای انجام کانتورینگ به صورت حرفه ای نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • ابتدا باید فرم چهره خود را از لحاظ گرد بودن، بیضی بودن، گوشه دار بودن و ... تشخیص دهید.
  • به طور معمول رنگ های تیره بر روی قسمت هایی همچون پیشانی، کناره بینی، گونه و چانه که می خواهید کوچکتر به نظر آیند، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • همچنین از رنگ های روشن در نواحی که تمایل به بر جسته تر شدن آن ها دارید، بهره ببرید.
  • سعی کنید در هنگام استفاده از رنگ های روشن و تیره هیچ مرز جدا نماینده بین آن ها وجود نداشته باشد.

12 ترفند زیرکانه و کاربردی برای آرایش صورت

حرف آخر

همانگونه که مطالعه کردید، کانتورینگ صورت یکی از مدل های میکاپ است که با انجام صحیح آن می توانید تغییرات مثبت و جذابی را در چهره خود به وجود آورید. اگرچه کانتورینگ صورت روشی حرفه ای در میکاپ به شمار می آید، اما با کمی تمرین به سادگی قابل انجام است. آگاهی نسبت به مدل های مختلف میکاپ به شما در انجام کانتورینگ یاری شایانی خواهد نمود. تجربه شما از کانتورینگ صورت چیست؟ مشتاق دریافت سوالات، دیدگاه ها و نظرات شما در این خصوص هستیم...

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: setare.com
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31039

به "کانتورینگ صورت چیست و چگونه انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانتورینگ صورت چیست و چگونه انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید