گرافن، استحکام سبد های مورد استفاده در صنعت شیلات را افزایش می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، یافته های شرکت فرست گرافن نشان می دهد که افزودن یک درصد وزنی گرافن به پلی اتیلن دانسیته بالا موجب تقویت ساختار و استحکام سبد های صنعت شیلات می گردد.

گرافن، استحکام سبد های مورد استفاده در صنعت شیلات را افزایش می دهد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت فرست گرافن (First Graphene) بیان کرد که این شرکت نتایج موفقیت آمیزی در آزمایش های خود روی اضافه کردن گرافن برای فراوری نوعی سبد به دست آورده است. این شرکت که فراوریکننده گرافن موسوم به PureGRAPH® است به تازگی از این گرافن در فراوری نوعی سبد که توسط شرکت شلفیش آکواکالچر فراوری و عرضه می گردد، به کار برده است، سبد هایی که برای جمع آوری صدف از دریا فراوری می شوند.

نتایج اضافه کردن گرافن به این سبد ها نشان می دهد که پلی اتیلن دانسیته بالا درصورت ترکیب شدن با گرافن از نظر استحکام، مقاومت در برابر خستگی و طول عمر بهبود قابل توجهی پیدا می نماید.

پلی اتیلن دانسیته بالا یک پلیمر ترموپلاستیک بوده که در صنعت بسته بندی مواد غذایی، نوشیدنی و لوازم آرایشی به وفور استفاده می گردد. این پلیمر در بخش لوله های ضدخوردگی و غشاء نیز به کار می رود. بازار پلی اتیلن دانسیته بالا در سال 2015 در حدود 59 میلیارد دلار بوده که هر سال 4 درصد افزایش می یابد.

کریگ مک کوکین از مدیران شرکت فرست گرافن معتقد است که این اولین مرحله در جهت استفاده از گرافن در این بازار بسیار مهم است.

وی ادامه داد: نتایج تست های اولیه نشان می دهد که اضافه کردن گرافن به پلی اتیلن دانسیته بالا موجب بهبود عملکرد این پلیمر در کاربرد های صنعتی می گردد. این اولین گام در جهت ما به سوی اضافه کردن گرافن در مواد ترموپلاستیک است. PureGRAPH® فراوریی توسط فرست گرافن می تواند روی بهبود استحکام مکانیکی این پلیمر تاثیر زیادی داشته باشد.

مک کوکین اضافه کرد: با اضافه کردن مقدار کمی در حد یک درصد از PureGRAPH® به پلیمر موجب می گردد تا استحکام بیش از 60 درصد افزایش یابد. همچنین استحکام کششی نهایی نیز بیش از 10 درصد افزایش یافته و با همین درصد افزایش گرافن، میزان سایش 50 درصد کم شده است.

در حال حاضر این پروژه از مقیاس آزمایشی به سوی استفاده آزمایشی در دنیای واقعی نظیر استفاده در شرایط اقیانوسی در حال تغییر است.

چندی پیش، فرست گرافن از گرافن برای تقویت استخر های فایبرگلسی استفاده کرد که این اضافه کردنی منجر به افزایش دوام، استحکام و مقاومت به آب و مواد شیمیایی در استخر های فایبرگلسی شد.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 105659

به "گرافن، استحکام سبد های مورد استفاده در صنعت شیلات را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرافن، استحکام سبد های مورد استفاده در صنعت شیلات را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید