گوشی های سری وان پلاس 9 و ساعت هوشمند وان پلاس اواخر اسفند رونمایی می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش وب سایت 91Mobiles، به نظر می رسد پرچم داران سری وان پلاس 9 قرار است به همراه ساعت هوشمند وان پلاس اواسط ماه مارس سال جاری (اواخر اسفند) رونمایی شوند.

گوشی های سری وان پلاس 9 و ساعت هوشمند وان پلاس اواخر اسفند رونمایی می شوند

وان پلاس معمولا هر سال یک و بعدها دو گوشی هوشمند را راهی بازار می کرد. این تعداد به مرور افزایش یافت تا اینکه سال جاری قرار است شاهد سه گوشی از سری وان پلاس 9 باشیم که گفته می گردد شامل یک مدل استاندارد، یک مدل پرو و یک مدل وان پلاس 9E/9 Lite/9R می شوند.

در ماه اکتبر سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت چینی میخواهد اواسط ماه مارس 2021 (اواخر اسفند سال جاری) از پرچم داران جدید خود رونمایی کند. امروز اما وب سایت 91Mobile خبری منتشر کرد که در آن، باز هم همین تاریخ را به عنوان زمان حدودی معرفی پرچم داران سری وان پلاس 9 شاهد هستیم.

وان پلاس معمولا گوشی های خود را در ماه مه هر سال رونمایی می کرد. اما سال گذشته این برنامه ریزی تغییر کرد و در 14 آوریل، سری وان پلاس 8 رونمایی شدند. حالا به نظر می رسد باز هم شاهد یک تاخیر یک ماهه خواهیم بود چون با این کار، شرکت چینی می تواند بهتر در بازار گوشی های هوشمند با رقبایی چون سامسونگ و شیائومی مقابله کند. شرکت هایی که خیلی زود پس از شروع شدن سال میلادی جدید از گوشی های بسیار قدرتمند خود رونمایی کردند.

همان طور که اشاره شد، وان پلاس های جدید شامل سه گوشی خواهند بود. دو مدل اول قطعا وان پلاس 9 و 9 پرو خواهند بود اما در رابطه با مدل سومی شایعه های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت می خواهد آن را وان پلاس 9E نام گذاری کند. از طرفی خبرهایی هم شنیده می گردد مبنی بر اینکه پسوند این گوشی R یا لایت خواهد بود. با این حال آنچه که اهمیت دارد، نوع گوشی است که می دانیم یک پرچم دار مقرون به صرفه خواهد بود.

اما علاوه بر پرچم دارهای سری وان پلاس 9، به نظر می رسد این شرکت می خواهد از ساعت هوشمند خود هم رونمایی کند. ساعتی که تا به امروز خبرهای زیادی در رابطه با آن نشنیده ایم اما گویا تاریخ رونمایی آن با گوشی های جدید وان پلاس هم زمان خواهد بود. از آنجایی که فعلا خبرهای منتشر شده به اواسط ماه مارس به عنوان تاریخ رونمایی از گوشی و ساعت هوشمند وان پلاس اشاره دارند، به نظر می رسد باید به آن اعتماد کنیم. این یعنی کمتر از 20 روز دیگر شاهد رونمایی از این محصولات خواهیم بود.

  • تعیینات کامل وان پلاس 9 پرو و 9E فاش شد؛ دوربین ناامید کننده و باتری جذاب!

حال سؤال اینجاست که در رابطه با آن ها چه می دانیم؟ وان پلاس 9 و 9 پرو قرار است پرچم دارهای اصلی شرکت چینی باشند که گفته می گردد از پردازنده اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده آن ها استفاده شده. همچنین 12 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم برای این دو گوشی در نظر گرفته می گردد که البته 128 گیگابایت، ظرفیت مدل پایه این دو خواهد بود. علاوه بر این ها، منبع تغذیه دو گوشی هم یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که از فناوری شارژ سری 66 واتی هم پشتیبانی می نماید. همچنین گفته می گردد شارژر درون جعبه این گوشی حضور خواهد داشت که این خبر بسیار خوبی است.

اما تفاوت دو گوشی در نمایشگر آن ها و دوربین دیده می گردد. جایی که گفته می گردد مدل پرو به نمایشگری 6.7 اینچی از نوع LTPO با پنل OLED مجهز خواهد شد که همانند گلکسی S21 اولترا از رفرش ریت متغیر 120 هرتز بهره می برد. بدین ترتیب ضعف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نباید آن قدرها به چشم بیاید. در بخش دوربین هم شاهد سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با برند Hasselblad، سنسور فوق عریض 64 مگاپیکسلی و سنسوری 8 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری اپتیکال خواهیم بود. از قابلیت های دیگر این گوشی می توان به پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم 45 واتی و استاندارد ضد آب IP68 اشاره نمود.

در مدل استاندارد اما اندازه نمایشگر به 6.5 اینچ می رسد اما از لحاظ رفرش ریت همچنان 120 هرتزی است. با این حال بعید به نظر می رسد وان پلاس در این گوشی هم از نمایشگر LTPO استفاده کند. در بخش دوربین هم سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و سنسور فوق عریض 50 مگاپیکسلی خواهند بود. اما به جای دوربین تله فوتو، یک سنسور 2 مگاپیکسلی را شاهد خواهیم بود.

وان پلاس 9E یا همان سومین گوشی وان پلاس که یک میان رده به حساب می آید انگار از نمایشگری 6.5 اینچی بهره خواهد برد منتها رفرش ریت آن به 90 هرتز کاهش پیدا می نماید. همچنین گفته می گردد عهده دار فعالیت های پردازشی این گوشی هم اسنپدراگون 690 خواهد بود. از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی فوق عریض اشاره نمود. منبع تغذیه این گوشی هم یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که از فناوری شارژ سریع 30 واتی هم پشتیبانی می نماید.

در رابطه با ساعت وان پلاس واچ هم خبرهای زیادی منتشر نشده اما به نظر می رسد از لحاظ تعیینات و شکل ظاهری، کاملا مشابه ساعت هوشمند اوپو یعنی واچ RX باشد و از سیستم عامل گوگل یعنی Wear OS بهره ببرد. جز این، چیز دیگری در رابطه با این محصول نمی دانیم اما خوشبختانه مدت زمان زیادی هم تا زمان رونمایی و تعیین شدن قابلیت های آن باقی نمانده.

گزارشی هم که امروز از سوی 91Mobile منتشر شده، مدعی شده به زودی تیزری منتشر خواهد شد که زمان عرضه رسمی این گوشی ها را تعیین خواهد نمود. گفتنی است فعلا در رابطه با قیمت این گوشی ها هم خبرهای زیادی منتشر نشده. بنابراین نمی توانیم در این رابطه ادعایی قطعی داشته باشیم.

  • هر آنچه باید درباره Oxygen OS 11 بدانید

منبع: PhoneArena

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 134999

به "گوشی های سری وان پلاس 9 و ساعت هوشمند وان پلاس اواخر اسفند رونمایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های سری وان پلاس 9 و ساعت هوشمند وان پلاس اواخر اسفند رونمایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید