20 برگزیده جشنواره زن و علم هفته آینده معرفی می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - دبیر دومین جشنواره زن و علم، گفت که این جشنواره دوم اردیبهشت ماه با تقدیر از 20 برگزیده در دانشگاه تهران برگزار می گردد.

20 برگزیده جشنواره زن و علم هفته آینده معرفی می شوند

آلا عنایتی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، اظهار کرد : برگزیدگان در شش گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر، علوم پزشکی، علوم پایه و کشاورزی، دامپزشکی، محیط زیست شناسایی و انتخاب شدند.

دومین جشنواره زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) در سالن جابربن حیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از ساعت 9 تا 12 برگزار می گردد.

زنده یاد مریم میرزاخانی (22 اردیبهشت 1356 - 23 تیر 1396) ریاضی دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد بود. میرزاخانی در سال 2014 به خاطر کار بر دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه ای آنها برندهٔ مدال فیلدز شد، که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی تنها زن و اولین ایرانی برندهٔ مدال فیلدز است.

به گفته عنایتی، به علت ماهیت متفاوت جشنواره زن و علم، رده های سنی شرکت کنندگان شامل گروه های سنی 40 به بالا را هم در برگرفت. شرکت کنندگان نه تنها باید صاحب یک اثر باشند بلکه پژوهش، اختراع، نوآوری در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز در ملاک های انتخاب آنها مد نظر است .

دبیر دومین جشنواره زن و علم در خصوص بعضی میهمانان این جشنواره اعلام نمود بعضی معاونان وزارت علوم و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز از جمله افرادی هستند که به این جشنواره دعوت شده اند .

به گزارش خبرنگاران، معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این جشنواره را برای دومین سال متوالی برگزار می نماید.

**9492**1601**

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19761

به "20 برگزیده جشنواره زن و علم هفته آینده معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 برگزیده جشنواره زن و علم هفته آینده معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید