بازگشت مجدد زندانی به زندان در شهربابک کم است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر مدیرکل اداره زندان های استان گفت: آمار بازگشت مجدد زندانی به زندان در شهربابک 23 درصد و میانگین استانی این آمار 44 درصد است.

بازگشت مجدد زندانی به زندان در شهربابک کم است

به گزارش خبرنگار از، رمضان امیری مدیرکل اداره زندان های استان کرمان در همایش زندگی زیبا با آنالیز راه حل های عملی پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان در شهربابک، گفت: امنیتی که در کشور ما برقرار است حاصل کوشش های همه ارگان های امنیتی، قضایی و انتظامی است.

رمضان امیری با بیان اینکه اگر فردی با ارتکاب جرمی زندانی شود مورد حمایت همه جانبه سازمان زندان در زمینه های بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغال قرار می گیرد، اضافه کرد: علاوه بر این از خانواده فرد زندانی نیز حمایت هایی صورت می گیرد تا خانواده وی آسیب نبینند.

او با اشاره به اینکه تمامی زندان های ما جامعه محور اداره می شوند، بیان داشت: آمار زندانیان 19 درصد کاهش یافته، اما آمار ورود به زندان 2 درصد افزایش داشته است که دلیل آن باید در جامعه، خانواده و حتی دستگاه های اداری ریشه یابی شود.

او با اشاره به اینکه آمار بازگشت مجدد زندانی به زندان در شهربابک 23 درصد و میانگین استانی این آمار 44 درصد است، توضیح داد: هر زندانی هزینه ای چند برابری برای زندان ها دارد.

امیری بر لزوم حل مسائل زندانیان تأکید کرد و اضافه کرد: همه ما موظف و مسئولیم و باید پای درد دل و صحبت های زندانیان بنشینیم تا با برنامه ریزی مشکل آنان را ریشه یابی و مرتفع گردانیم.

علی اسدی نماینده مردم شهربابک نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه در یک شهر عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا جامعه ای سالم یا تخریب بوجود آید، گفت: نمی توان فقط با یک فاکتور جلوی جرم یک فرد را گرفت یا او را مجازات کرد.

اسدی اضافه کرد: با شناسایی عواملی که باعث شده تعداد زندانیان و بازگشت مجدد به زندان در شهربابک به حداقل برسد، می توان شهربابک را در این زمینه الگوی سایر شهرستان ها انتخاب کرد.

دادستان شهرستان شهربابک هم گفت: باید اجتماع را به نحوی ساماندهی کرد که فردی مرتکب جرم نشود.

ایمان شهسواری اضافه کرد: طبق تحقیقات اجرا شده 71 درصد از زندانیان زیر 35 سال سن دارند و 65 درصد از آنان نیز مجرد هستند که نشان دهنده این است که افراد پخته و متأهل کمتر جرمی را مرتکب می شوند.

شهسواری بالا بودن آگاهی و دانش افراد را از عوامل عدم ارتکاب جرم خواند و گفت: 56 درصد زندانیان کمتر از سیکل دارند و تحصیلات مادران 75 درصد از زندانیان نیز زیر سیکل است.

او گفت: 80 درصد از زندانیان نیز شغلی ندارند.

شهسواری با بیان اینکه اجتماع، مردم، مسئولان و خیران نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشیم، توضیح داد: یک اجتماع سالم، ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش جرم در جامعه به خود ما و خانواده مان برمی شود.

انتهای پیغام /ی

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59748

به "بازگشت مجدد زندانی به زندان در شهربابک کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت مجدد زندانی به زندان در شهربابک کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید