خبرنگاران جهش ایجادشده در بازار سرمایه اجرای طرح های صنعتی را سرعت می بخشد

به گزارش مجله سرگرمی، قم - خبرنگاران - رییس دانشگاه صنعتی قم و تحلیلگر اقتصادی گفت: جهش ایجادشده در بازار سرمایه بهترین فرصت برای تامین اقتصادی طرح های صنعتی در دست اقدام کشور است و اجرای آن ها را سرعت می بخشد.

خبرنگاران جهش ایجادشده در بازار سرمایه اجرای طرح های صنعتی را سرعت می بخشد

جلال رضایی نور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اعلام کرد: تحریم و کرونا برای اقتصاد کشور مشکل ایجاد کرد اما در کنار آن موجب استفاده از ظرفیت هایی همچون بازار سرمایه شد که می تواند نقش مهمی در جهت پیشرفت و توسعه ایران به خصوص در بخش صنعت داشته باشد.

وی اضافه کرد: جمع شدن سرمایه های خرد در بورس و به کارگیری آن برای اجرای طرح های صنعتی، سطح فراوری داخلی را افزایش می دهد و این همان راهبردی است که می تواند فشار ناشی از تحریم های ظالمانه را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی ادامه داد: همچنین سرمایه گذاری در بورس علاوه بر رونق بخشیدن به فضای صنعت و فراوری کشور، سودآوری خوبی نیز در پی دارد و بسیاری از مردم می توانند با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، درآمدزایی مطلوبی را تجربه نمایند.

رضایی نور گفت: با رونق دریافت بازار سرمایه اکنون بسیاری از جوانان به جای استفاده سرگرمی محور از فضای مجازی، وقت خود در این فضا را برای آشنا بیشتر با بورس و فعالیت در آن اختصاص می دهند که این مساله نتایج اقتصادی و اجتماعی خوبی به همراه دارد.

وی اعلام کرد: تسهیل شدن حضور هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه در بازار سرمایه به منظور فعالیت در آن، عامل موثری برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های خرد و مدیریت آن در راستای پیشبرد اهداف موردنظر اقتصادی است.

وی ادامه داد: نگاه حمایتی دولت به بازار سرمایه نقش موثری در استقبال هرچه بیشتر مردم از این ظرفیت و جهش یافتن شاخص های بورس داشته است و ادامه این فرایند، موجب رونق یافتن هرچه بیشتر بازار سرمایه و افزایش توان تامین اقتصادی طرح های کلان ملی به ویژه در حوزه فراوریات صنعتی از این طریق می گردد.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101259

به "خبرنگاران جهش ایجادشده در بازار سرمایه اجرای طرح های صنعتی را سرعت می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش ایجادشده در بازار سرمایه اجرای طرح های صنعتی را سرعت می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید