خبرنگاران دمای آذربایجان شرقی به صورت نسبی کاهش می یابد

به گزارش مجله سرگرمی، تبریز - خبرنگاران - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر فردا (سه شنبه) به استان دما به صورت نسبی کاهش می یابد.

خبرنگاران دمای آذربایجان شرقی به صورت نسبی کاهش می یابد

محمد امیدفر، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت این سامانه کلیه نواحی استان را فرامی گیرد، اضافه کرد: فعالیت این سامانه تا روز آدینه ادامه خواهد داشت و در بعضی ساعات موجب بارش رگبار باران و غرش آذرخش می گردد.

وی گفت: فعالیت این سامانه در بعضی نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ را به همراه داشته و موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی می گردد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان کشاورزی توجه نمایند.

امیدفر، نیز از مردم و مسافران خواست از سفرهای غیرضروری اجتناب نموده و از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.

وی گفت: در زمان کنونی عجب شیر و هوراند با 36 و 28 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز 34 درجه بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همیشه تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان واقع شده است.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102506

به "خبرنگاران دمای آذربایجان شرقی به صورت نسبی کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دمای آذربایجان شرقی به صورت نسبی کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید